درب داخلی لوکس

درب چوبی لوکس

درب اتاق به درب‌هایی می‌گویند که با ارتفاع حدودا ۱.۹۰ تا ۲ متر ساخته می‌شود و از آن برای جدا کردن بخش‌های داخلی ساختمان استفاده می‌شود. درب‌های داخلی می‌توانند جنس‌های مختلفی داشته باشند که در ادامه به جنس این نوع درب های داخلی لوکس اشاره کرده ایم.

در هنگام خرید درب داخلی لوکس باید به چه نکاتی توجه کنید؟

مثل بقیه اجزای ساختمان، برای خرید درب داخلی، باید اطلاعات کافی داشته باشیم. خرید درب داخلی لوکس و مناسب و انتخاب آن نکات بسیاری دارد. درب‌ها با کوبیده شدن به‌هم، ضربه و بسیاری از موارد دیگر تحت فشار و آسیب قرار دارند. بنابراین خرید و نصب درب بسیار موضوع مهمی است. 

نکاتی که هنگام خرید درب داخلی لوکس باید به آن توجه نمایید از جمله:

  • سبک دکوراسیون داخلی منزل شما چیست؟
  • کاربرد دربی که می‌خواهید خریداری کنید.
  • چه مدل و طرحی مورد پسند شماست.
  • بودجه خود را برای خرید درب مشخص نمایید.
  • سایز و ابعاد محلی که می خواهید درب را برای آنجا تهیه کنید را بدانید.
درب داخلی لوکس

درب سرویس بهداشتی لوکس:

انواع درب ضد آب:

این نوع درب‌ها در جنس‌ها و طرح‌های مختلفی تولید و وارد بازار می‌شوند. بهترین درب برای سرویس‌های بهداشتی و حمام، درب‌های ضد آب هستند. هر درب دارای مشخصات مختص به خود و قیمت متفاوت است.

درب‌ ضد رطوبت GRP:

اولین و مقاوم‌ترین درب در برابر آب درب‌های فایبر‌گلاس (GRP) می‌باشند. با توجه به شیوه ساخت این درب‌ها محدودیتی در ارائه طرح‌های متنوع وجود ندارد. این درب ضد آب فایبرگلاس برای سرویس علاوه بر ضد آب بودن از استحکام بالایی نیز برخوردارند.

درب ضد آب abs:

 ABS  نوعی پلاستیک است که به عنوان روکش در درب ضد آب ABS به کار می‌رود. ورق ABS در ابعاد 212 در 92 سانتیمتر و با ضخامت 2.1 میلی‌متر معمولا در طرح چرم و چوب به کار گرفته می شوند. امکان رنگ آمیزی ورق ABS وجود دارد.

درب pvc:

درب pvc ضد آب در دو مدل ساخته شده است که عبارتند از:
  •  MDF با رویه پی وی سی:

دربی گفته شده که مغزی آن از ام دی اف می‌باشد که نوعی فیبر مهندسی شده می‌باشد با چگالی متوسط و با رویه pvc وکیوم شده تا از خراب شدن آن در اثر رطوبت جلوگیری شود و بتواند در محیط‌های با رطوبت استقامت لازم را داشته باشد و ضد آب شود و همچنین قابل استفاده در سرویس‌های بهداشتی و هر نقطه از ساختمان که این نوع درب را لازم داشته باشد می‌باشد.

  • HDF با رویه pvc: 

درب ضد آب HDF با رویه PVC  دربی است که مغزی آن از HDF باشد که نوعی فیبر با چگالی حجمی بالا است و مقاومت نسبی بیشتری در برابر آب و ضربه نسبت به درب MDF دارد و برای ضد آب شدن بیشتر آن یک لایه PVC روی آن کشیده می‌شود.

درب اتاقی لوکس
درب اتاقی لوکس

درب استیل:

طراحان دکوراسیون داخلی برای ساختمان‌های لوکس از درب‌های استیل طلایی و نقره‌ای که دارای شیشه‌های مات طرح‌دار است به عنوان درب سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند. این نوع درب‌ها قیمت بسیار بالایی دارند. درب دستشویی استیل، اغلب در ساختمان‌هایی با طراحی داخلی کلاسیک استفاده می‌شود. در حال حاضر درب‌های تمام چوب، درب‌های روکش pvc، درب Hdf و Abs برای اتاق خواب استفاده می‌شوند.

درب تمام چوب:

اگر بودجه بسیار بالایی دارید می‌توانید درب‌های تمام چوب را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید. قطعا چوب طبیعی زیبایی و جلوه بسیار زیادی دارد. اما مسئله دیگر که اهمیت دارد، احترام به محیط زیست است. در این نوع درب‌ها از چوب بسیار زیادی استفاده می‌شود و این مسئله اصلا برای محیط زیست مناسب و خوب نیست.

درب روکش pvc:

متریال بعدی درب‌هایی با دو رویه MDF و روکش pvc است. به این درب‌ها، روکش pvc می‌گویند. اگر بودجه متوسطی دارید، بهترین و زیباترین نوع درب اتاق خواب و نزدیک‌ترین استایل به درب تمام چوب همین نوع است.

درب‌های روکش pvc از دو رویه چوب MDF و عایق میانی و روکش pvc تشکیل شده‌اند. این روکش‌ها دارای طرح و رنگ‌های متنوعی هستند که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند. بیشتر این روکش‌ها مشابه طرح چوب‌های طبیعی هستند اما در میان آن‌ها طرح‌های مدرن با رنگ‌های مات نیز مشاهده می‌شود.

درب خان

درب تمام چوب کلاسیک:

بزرگترین عنصر در دکوراسیون داخلی یک خانه لوکس درب تمام چوب کلاسیک می‌باشد. درب چوبی نسبت درب‌های آهنی و آلومینیوم قدمت و تاریخ بسیار بالاتری دارد. ساختار درب تمام چوب به گونه‌ای است که سال‌های طولانی می‌توان از آن استفاده کرد. دربی که تمام سلایق را مجذوب خود می‌کند و با سبک‌های مختلف طراحی هارمونی بسیار زیبایی برقرار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *