درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک اصل در ترکیه تولید شده و وارد ایران می‌شود. بدون شک درب ضد سرقت ترک یکی از بهترین درب‌های ضد سرقتی است که داخل ایران وجود دارد که همچنین دارای کیفیت و قیمت بالا با متریال اصلی می باشد و این کیفیت بالا سبب شده که اکثر افراد از درب ضد سرقت ترک به عنوان درب خود استفاده کنند. درب‌های ترک علاوه بر کیفیت بسیار بالایی که دارند دارای قیمت بالایی نیز می‌باشند.

درب خان
روکش راش ضد دیلم ابعاد ۲۱۰×۱۱۰×۱۸ محافظ قفل قفل کاله ترکیه

درب ضد سرقت ترک اصل

درب‌های ضد سرقت ترک اصل عایق صدا، رطوبت و حرارت هستند، در مقابل با برش و فشار مقاوم بوده، در برابر وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی همچون زلزله و آتش سوزی مستحکم هستند و همچنین دارای اسکلت فلزی قوی شامل دو لایه روکش فلزی می باشد که از جنس نورد سرد به ضخامت ۱.۵ میلی متر با رنگ و طرح چوب طبیعی است که ما بین ‌آنها لایه پلی اورتان فشرده تزریق شده است.

در این درب‌ها از چهارچوب پیش ساخته بهره‌برداری می شود و از ورق به ضخامت ۱.۵ میلیمتر و عرض ۷ سانتی متر با پایه مقاوم ضد زنگ از جنس استینلس استیل ساخته می شود و همچنین قسمت داخل لنگه در ضد سرقت از ورق فلزی مقاوم استفاده می شود تا از سرقت و نفوذ دزدان به داخل جلوگیری کند.

انواع درب ضد سرقت ترک 

درب‌های ضد سرقت ترک به دو دسته تقسیم می‌شود:

  •  درب ضد سرقت ترک وارداتی
  • درب ضد سرقت ترک تولید داخل (ایرانی)

بازشوی مفید درب های ضد سرقت ترک تقریبا یک متر است و استاندارد سایز چارچوب درب های ضد سرقت ترک ۱/۱۵ در ۲/۱۵ متر است و ورق فولادی داخل درب های ترک هم ۰,۹ الی ۱.۵ میلیمتر است. 

 لولاهای درب های ضد سرقت ترک از قسمت داخل قابل دید است و کاملا مشخص هستند و در چهارچوب درب ضد سرقت ترک اختلاف نسبتا زیادی میان سطوح بیرونی و لنگه درب قابل دید است. درب ضد سرقت ترک معمولا با دو نوع روکش ام دی اف و پی وی سی به فروش می‌رسند. 

همانطور که در بالا اشاره شد این درب ضد سرقت مرغوب عایق صدا و حرارت هستند. این درب ها در برابر فشار مقاوم اند و عایق رطوبت نیز هستند. در همگام حوادث غیرقابل پیش بینی مانند زلزله و آتش سوزی، مقاوم می باشند. در ساختار بعضی از این درب‌ها پشم سنگ نسوز استفاده شده است. درب های تولید داخل و وارداتی کیفیت یکسانی دارند و این درب ها در مقابل نکات ذکر شده مقاومت برابری دارند.

اجزای درب ضد سرقت ترک

تمامی اجناس از لحاظ فنی دارای ویژگی ها و مشخصات خاص خودشان هستند که در ادامه به معرفی و عنوان تک تک این موارد پرداخته ایم:

لولاهای درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک در مقابل با درب‌های ضد سرقت چینی و ایرانی دارای ویژگی‌های بهتر و باکیفیت‌تری است. این درب‌ها دارای چهار لولا می‌باشند و از ویژگی رگلاژ نیز برخوردار می‌باشند. این لولاها نسبت به لولاهای درب‌ ضد سرقت چینی دارای قطر بیشتر، مستحکم‌تر و باکیفیت‌تر هستند.

قفل درب ضد سرقت ترک اصل

بر روی درب ضد سرقت ترک از یک عدد چشمی و یک قفل شب بند نیز استفاده شده است. سیستم قفل این نوع درب‌ها به این شکل است که با چرخاندن کلید، 8 عدد زبانه متحرک و ثابت به صورت همزمان در دو جهت مختلف وارد چهارچوب می‌شوند.

درب‌های ضد سرقت ترک دارای 3 کلید کارگری و 8 کلید اصلی کامپیوتری هستند. در زمان ساخت‌ ساختمان‌ها می‌توان این نوع کلید به جای کلیدهای اصلی قفل‌ها استفاده کرد. لازم به ذکر است که، این درب ترک دارای قفل سرایداری و روزبند است که روزت‌هایی از جنس الماس دارد و امکان سوراخ کردن آن با دریل غیر ممکن است.

عایق بودن

این مدل درب‌ها عایق صدا، رطوبت و حرارت هستند و در مقابل فشار و برش دارای مقاومت زیادی هستند. این درب‌ها در زمان زلزله و آتش‌ سوزی مقاوم بوده و از اسکلت فلزی مستحکم شامل دو لایه روکش فلزی از جنس نورد سرد به ضخامت 1.5 میلی‌متر با رنگ و طرح چوب طبیعی استفاده شده که میان آن ها لایه پلی ‌اورتان فشرده نیز تزریق شده است.

رویه درب

در رویه درب‌های ترک، MDF به ضخامت 8 تا 10 میلی ‌متر مورد استفاده قرار ‌گرفته که از روکش‌های PVC یا چوب طبیعی با طرح‌های مختلف تولید می‌شوند.

چهارچوب درب ضد سرقت ترک

چهارچوب درب ضد سرقت ترک بیشتر  از ورق فلزی 2 میلی‌متری فرم داده‌ شده، تولید می‌شود و تمام قسمت‌های فلزی درب توسط رنگ کوره‌ای رنگ‌ آمیزی ‌شده است. همچنین تمام لنگه درب ترک یک نوار درزگیر برای جلوگیری از عبور گرد و غبار و صدا به داخل ساختمان نیز استفاده شده است.

لازم به ذکر است که در همه‌ یراق‌ آلات درب ضد سرقت ترک از مارک کاله و داف با ۵ سال گارانتی استفاده می‌شونذ که هر دو این برند خود ترک هستند و کیفیت بالایی دارند. پاشنه این درب‌ها از جنس ورق استیل ضد زنگ می‌باشد.

درب ضد سرقت ترک
درب ضد سرقت ترک

چگونه درب ضد سرقت ترک اصل را تشخیص دهیم؟

همیشه این پرسش به عنوان یک سوال مهم در بین خریداران درب ضد سرقت وجود دارد که چگونه باید درب ضد سرقت ترک اصل را با سایر نمونه‌ها تشخیص داد؟ شاید چندین سال قبل پاسخ به این سوال بسیار آسان بوده است چون تفاوت هایی مانند تکنولوژی تولید، نوع متریال، بسته بندی و یراق آلات درب ترک با درب ایرانی به آسانی قابل تشخیص می‌باشد. اما در جهان امروز به علت کم شدن فاصله علم و تکنولوژی در تولید درب و حتی متریال به کار رفته در آن، پاسخ دادن به این سوال را بسیار سخت کرده است.

البته در برخی از موارد به دلیل تفاوت های تولید میان کشور ترکیه و ایران؛ تفاوت هایی در استراکچر یا همان ساختار درب ضد سرقت ترک و ایرانی وجود دارد (البته ممکن است اختلاف  زیادی در کیفیت نهایی نباشد).

متاسفانه الان هم این باور غلط در بعضی از خریداران عزیز وجود دارد که جنس خارجی همیشه از نمونه ایرانی بهتر است. از این رو بعضی از تولیدی‌های درب ضد سرقت در ایران به ناچار و بخاطر فروش زیاد، نمونه تقلبی درب ضد سرقت ترک را وارد بازار می‌کنند. بازم به ذکر است که این درب ها دارای کیفیت بالایی می‌باشند که حتی کارشناسان درب هم در تشخیص ترک یا ایرانی بودن این درب ها ناتوان می‌شوند.

درب خان به شما خریداران عزیز درب ضد سرقت ترک پیشنهاد می‌دهد که فقط از برندهای معروف در تولید و واردات درب خریداری فرمایید. البته باید این موضوع را در نظر گرفت که در این دوره زمانی برای مسائل متفاوتی از جمله قیمت بالای دلار و مشکلاتی همچون واردات کالا مانند هزینه‌های زیاد ترخیص، سبب شده تا فروش درب ضد سرقت ترک اصل برای وارد کنندگان سود زیادی نداشته باشد و قیمت ارائه شده به شما خریداران عزیز بالا خواهد بود.

قیمت درب ضد سرقت ترک اصل

شاید علت این تفاوت قیمت در درب های ضد سرقت ترک این است که در اصل بعضی از درب ها اصلا ترک نیستند و فقط به نام درب ترک فروخته می شوند. به این دلیل که قیمت فروش درب ضد سرقت ترک اصل در کشور ترکیه 350 الی 550 دلار است. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم، این قیمت ها منطقی نیست و غیرقابل اعتماد هستند.

بهتر است در خصوص قیمت درب ضد سرقت ترک اصل بدانید که این بعضی اوقات در بازار این درب با قیمت 10 تا 12 میلیون تومان به فروش رسیده است. در صورتی که حداقل قیمت درب ضد سرقت ترک 350 دلار است و بدون آن که محاسبه هزینه حمل و ترخیص، قطعا قیمت فروش این درب ضد سرقت باید خیلی بیشتر از قیمت‌ها باشد.

درنتیجه خواهیم فهمید که درب هایی که با این قیمت به فروش می رسند وارداتی و اصل نمی باشند و از تولیدات داخل بوده که بخاطر علاقه مشتریان به خرید محصولات خارجی مجبور به فروش محصولاتشان با نام برندهای ترک شده اند.

چند مورد تاثیر گذار برروی قیمت‌ درب‌های ترک:

همانطور که اشاره کرده‌ایم این قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد، در ادامه به این عوامل مهم و تاثیر گذار اشاره شده است. 

شرکتی که این درب‌ها‌را در ترکیه تولید می‌کند:

برندهای زیادی در کشور ترکیه این درب‌ها را تولید می‌کنند. این تولیدی‌ها دارای خصوصیات مختلفی هستند این سبب شده قیمت هر شرکت با شرکت‌های دیگر متفاوت باشد. البته این اختلاف قیمت زیاد نمی‌باشد. بعضی از این شرکت ها برای محصولاتشان گارانتی در نظر گرفته که به صورت عادی از 6 ماه تا 24 ماه می باشد.

ضخامت استیل استفاده شده در درب:

 ضخامت استیل از 0/5 میلیمتر تا 2 میلیمتر هستند. این ضخامت با توجه به درخواست مشتریان هم این ویژگی را دارد که سفارشی سازی کنید. لازم به ذکر است که هر چه ضخامت استیل بیشتر شود، قیمت پایانی درب هم افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است این ویژگی از درب در تولیدکننده های مختلف، متفاوت می باشد.

روکش درب ضد سرقت ترکیه: 

نوع روکش استفاده شده در درب ترک بر پایه این که چوب طبیعی، مصنوعی، MDF یا PVC باشد و یا روکش های عایق همچون پشم نسوز و پلی اورتان متغیر است.

دستگیره استفاده شده در درب ضد سرقت ترک:

به صورت عادی قفل و دستگیره در ضد سرقت ترک کیفیت زیادی دارند و به علت داشتن ماندگاری رنگ، مقاومت در مقابله با ضربه از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. همچنین به دلیل اینکه امنیت و ساختار قوی برای دستگیره مهم است، بهتر است از برند های معتبر قفل همچون داف و کاله بهره برداری کنید.

چارچوب درب ضد سرقت:

جنس چارچوب استفاده شده در درب در قیمت آن تاثیر بسزایی، در نتیجه حائز اهمیت است که در زمان خریداری درب ضد سرقت به این نکته توجه داشته باشید که چارچوب از فلز با آلیاژی عالی باشد، علاوه‌بر این مورد در محل اتصال ورق ها جوشکاری باید به صورت کامل انجام شده باشد.

تاثیر قیمت ارز بر درب ضد سرقت: 

یکی دیگر از عوامل مهم که تاثیر زیادی بر قیمت درب ترک دارد، نوسانات ارز می باشد. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی را برای این مدل درب‌ها مشخص کرد.

ابعاد درب ضد سرقت ترک

با دقت به این که درب های ضد سرقت ترک در دو مدل تک لنگه و دو لنگه طراحی و تولید شده‌اند، باید در ابعاد استاندارد طراحی شوند، تا شما آن را به آسانی نصب کنید.

مشخصات کاربردی درب ضد سرقت ترک

مشخصات تمامی درب های ضد سرقت از نظر کاربرد یکی هستند و همه با هدف افزایش ایمنی ساختمان در مقابل مسائل انسانی و طبیعی ساخته شده اند. مشخصات فنی و ظاهری درب ضد سرقت ترک باعث میشوند تا این درب ها درمقابل ضربه، سرقت از طریق باز کردن لولا ها و قفل ها، سیل و … ایمن باشند.

در کنار این مشخصات خود ساخته درب های ضد سرقت ترک، میتوان به صورت ویژه و سفارشی بر روی درب های مد نظر شما آپشن های دیگر را راه اندازی کرد، به عنوان مثال قفل کارتی یا با تکنولوژی اثر انگشت، افزایش تعداد لولاهای قفل درب، سفارشی سازی ابعاد درب مد نظر شما و …

بر روی درب های ضد سرقت ترک بیشتر قفل پستچی و چشمی به صورت خودکار نصب شده است که باعث بهتر شدن ایمنی این نوع درب ها می شود.

مزایای درب ضد سرقت ترک

ابتدا درب‌های ضد سرقت باید مناسب مکان مورد استفاده با مشخصات متفاوت انتخاب شود. درب‌های تولید کشور ترکیه به علت کیفیت بالا، بیشتر مناسب ساختمان و مکان های خصوصی می باشد که اولویت خود کیفیت و استفاده از وسایل سطح بالا است؛ نمونه‌ای از مشخصات عالی این گونه درب ضد سرقتی به شرح ذیل میباشد:

  • امنیت بالا در برابر سرقت و حوادث طبیعی
  • نصب و کاربرد آسان
  •  طرح شیک و مدرن
  •  چهارچوب مستحکم و مقاوم

درب ضد سرقت با کیفیت باید قفل و دستگیره قابل توجهی داشته باشد، اگر روی درب ضد سرقت قفلی نامرغوب گذاشته شود دیگر ویژگی ضد سرقتی ندارد و سارق به آسانی با باز کردن قفل به ساختمان ورود می کند و ورق فولاد و لولای ضد برش دیگر معنایی ندارد. قفل های به کار برده شده باید به صورت چند زبانه باشد که با هر بار چرخش  کلید در قفل زبانه های قفل در در داخل چهارچوب وارد شود و هر مقدار که تعداد این زبانه ها بیشتر باشد امنیت درب ضد سرقت بیشتر می شود.

 باید مد نظر داشته باشیم صرف نصب یک درب ضد سرقت برای یک واحد امنیت نمی تواند آن آپارتمان را از همه لحاظ ایمن کند، چرا که باید به غیر از درب های ساختمان پنجره های آپارتمان که یکی از راه های ورود سارقان می باشد مقاوم سازی اصولی شود.

تصور کنید شما به دلیل امنیت یک ساختمان  مرغوبترین درب ضد سرقت در بازار را گزینش کردید و نصب شد اما در زمانی که از واحد بیرون میروید پنجره آپارتمان را باز بگذارید.

در این شرایط سارق جهت سرقت از آپارتمان  شما نیازی به وارد شدن از طریق درب را ندارد و راه آسان  تر که پنجره است را انتخاب می کند، پس می شود نتیجه گرفت  که می بایست نکات امنیتی را به خصوص هنگام سفرهای های بلند مدت رعایت کرد.

درب ضد سرقت ترک بهتر است یا ایرانی؟

از نظر کیفیت و قیمت در درجه بالاتری نسبت به درب چینی و ایرانی قرار دارد. اما این موضوع به معنای ضعف و یا بی کیفیتی درب ضد سرقت استاندارد ساخت ایران نیست. امروزه با وجود تولید کننده های پرقدرت ایرانی، این مقام در حال جا به جایی است. در نظر داشته باشید که درب های ساخت ایران از نظر ظاهر و کیفیت تا حد بسیار زیادی مشابه درب ضد سرقت ترک اصل است.

اما در مقایسه با این نوع درب قیمت پایین‌ تری دارد و علت این تفاوت قیمت، بی کیفیت بودن و مواردی از این قبیل نیست. تنها عامل این تفاوت قیمت داخلی بودن و حذف هزینه های اضافی مانند نرخ نوسانی ارز، هزینه های متفاوت واردات و مواردی این چنینی است.

عوامل موثر بر تفاوت درب ضدسرقت ترک و ایرانی

هنگامی که صحبت از مقایسه درب های ضد سرقت با یکدیگر می شود، این مقایسه در چند عامل کلی خلاصه می شود که در کنار هم به بررسی این عوامل می پردازیم:

  •  چارچوب:

همان طور که مشخص است هر چه ضخامت چارچوب درب های ضد سرقت بیشتر باشد میزان دیلم خور بودن آن ها کاهش یافته و امنیت و مقاومت آن ها افزایش می یابد.

  •  استراکچر و زیرسازی:

زیرسازی کلی درب ترک موجود در بازار بعد از رویه‌ی درب به سه قسمت روکش فلزی، کلاف آهنی و پشم سنگ، و در نهایت به روکش فلزی ختم می شود. درب های ایرانی موجود در بازار نیز به یک ورق آهنی 1 میلی متری و چند قوطی آهن معمولی ختم می شود. اما گروه ما، با یک زیرسازی و استراکچر جدید و منحصر به فرد به تولید درب های ضد سرقت ساخته شده توسط ایران می پردازد.

آهن کشی داخل درب هایمان بر خلاف درب های موجود در بازار ایران که تنها از یک ورق فلزی و چند قوطی آهن با ضخامت کم تولید می شوند، از یک ورق پانچ سرتاسری و قوطی های آهن با ضخامت 2 میلی متر، که ضخامت نسبتا بالایی برای درب است، تولید می شوند.

  • تزریق فوم پلی یورتان:

تزریق این فوم به این صورت است که روکش فلزی و یا هر کدام از انواع روکش، روی استراکچر نصب می شود. سپس در به صورت افقی در دستگاه مخصوص خود قرار می گیرد. بعد از قرار گرفتن در دستگاه تزریق فوم، توسط محفظه ای که در پایین درب شکل گرفته است این فوم مایع داخل زیرسازی درب تزریق می شود و بعد از تزریق کامل، محفظه به صورت کامل بسته خواهد شد.

سپس بعد از یک استراحت حدود 20 الی 30 دقیقه ای، فوم پلی یورتان مانند یک سنگ سفت و سخت شده و تولید درب شما به پایان می رسد و این موضوع همان طور که پیشتر نیز اشاره کرده ایم سبب می شود، وزن درب به مراتب پایین تر باشد.

ترکیه؛ کشوری در اوج صنعت تولید و ساخت درب ضد سرقت

شاید بتوان ایتالیا را اولین کشور تولیدکننده درب ضد سرقت در جهان دانست. چند سال بعد از تولید این محصول دوست داشتنی در کشور ایتالیا، کشورهای دیگری هم تلاش کردند وارد این صنعت شوند. کشور ترکیه از جمله این کشورها بود که توانست با تولید کالاهایی با کیفیت در ردیف تولیدکنندگان برتر جهان در این زمینه قرار گیرد.

5 سال بعد از تولید درب ضد سرقت در ایتالیا، کارگاه های تولید کنتور و دامپرسازی ترکیه شروع به تولید درب ضد سرقت کردند. با شروع به تولید این گونه درب ها در ترکیه، شرکت کاله (کالی) هم شروع به تولید قفل های متناسب با این درب ها یا همان قفل ضدسرقت کرد.

با تولید این قفل ها در ترکیه، سازندگان درب ضد سرقت، تعداد قفل درب را از یک قفل به دو عدد افزایش دادند تا امنیت بیشتری برای مصرف کنندگان فراهم کنند. با تولید روکش درب ضد سرقت در ترکیه، این کشور تمام قطعات این درها را در خود ترکیه تولید کرد و درب های ضد سرقت کاملا ترک را روانه بازارهای جهانی کرد.

درب های ضد سرقت ترک از کیفیت و امنیت بالایی برخوردار بودند و به همین دلیل جای خود را در بازار کشورهای مختلف جهان باز کردند و رفته رفته کشور ترکیه به یکی از مهم ترین سازندگان درب ضد سرقت در جهان تبدیل شد.

در پایان:

همسایگی ایران با ترکیه باعث شد تا محصولات امنیتی این کشور خیلی زود وارد بازار کشور شوند و با توجه به فاصله کم بین محل تولید و مصرف این محصولات، درب های ضدسرقت ترک با قیمت نسبتا مناسبی به دست مصرف کنندگان ایرانی برسد.

امنیت بسیار مناسبی که این گونه درب ها برای خریداران فراهم می کرد باعث شد تا رفته رفته این درب ها به طور کامل جایگزین درب های MDF قدیمی شوند و تقریبا تمام درب های ورودی جدید از نوع ضد سرقت باشند. البته امروزه با توجه به شرایط تحریم و افزایش قیمت دلار، درب های ترک نسبت به تولیدات ایرانی قیمت بالاتری دارند.

اما کیفیت بسیار بالای این درب ها و ظاهر زیبایی که دارند باعث شده است تا همچنان درب های ضد سرقت ترک مشتریان فراوانی داشته باشند و با توجه به این که درب های ایتالیایی و نظایر آن تقریبا در بازار ایران نایاب هستند، درب های ترک به اولین انتخاب طرفداران درب های لاکچری و لوکس تبدیل شده اند.

هر چند قیمت درب های ترک آن قدر بالا نیست که تنها مشتریان خاص به دنبال آن باشند و تعداد زیادی از خریداران درب های ضد سرقت می توانند نسبت به تهیه این درب ها اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *