درب ضد سرقت عایق

درب ضد سرقت عایق که امروزه در بیشتر ساختمان‌های اداری و تجاری و مسکونی استفاده می‌شود، عایق‌های صوتی، حرارتی و رطوبتی می‌باشد. جلوگیری از اتلاف گرما و سرما در فصل تابستان و زمستان یکی از مهم‌ترین کاربردهای درب ضد سرقت در ساختمان می‌باشد که به دلیل وجود عایق موجود در درب ضد سرقت از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند.

درب ضد سرقت عایق چیست؟

عایق‌های حرارتی موجود در درب‌های ضد سرقت در فصل تابستان باعث خنک شدن فضای داخلی ساختمان شده و همچنین در فصل زمستان از ورود هوای سرد و خروج گرمای داخل جلوگیری می‌کند. پشم سنگ، یکی از پرکاربردترین عایق‌های حرارتی و صوتی و ضد حریق می‌باشد که اغلب برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری و اداری به عنوان عایق استفاده می‌شود. در داخل درب‌های ضد سرقت علاوه بر ورقه‌های فولادی از پشم سنگ نیز برای عایق کاری این درب‌ها استفاده می‌شود.

نقطه ذوب پشم سنگ بسیار بالا است و به دلیل این ویژگی مهم، به عنوان عایق ضد حریق نیز در درب‌های ضد سرقت کاربرد دارد. مهم ترین امتیازات پشم سنگ به عنوان عایق درب ضد سرقت، این است که تحت تاثیر میکروارگانیسم‌ها قرار نمی‌گیرد. پشم سنگ استفاده شده در درب‌های ضد سرقت ماده‌ای سبک و بدون عوامل آلوده کننده می‌باشد. در بین انواع عایق درب ضدسرقت، استفاده از پشم سنگ یکی از کم خطرترین عایق‌های انواع درب بوده و سازگار با محیط زیست نیز می باشد.

آکوستیک

درب عایق چینی

درب‌های ضد سرقت چینی معمولا به جای استفاده از شبکه‌های فلزی از شبکه مقوایی استفاده می‌کنند و یکی از دلایل پایین بودن وزن درب‌های ضد سرقت چینی وجود همین شبکه‌های مقوایی است. برای درب‌های ضد سرقت به درخواست مشتری از پشم سنگ و شیشه برای عایق کاری داخل درب استفاده می‌شود. برای ایجاد جلوه زیبایی بیشتر درب‌های ضد سرقت در سالن‌های اجتماع و حتی استدیوهای ضبط صدا از درب ضد سرقت که با روکش چرمی برای جذب صدای هرچه بیشتر استفاده می‌کنند.

دلایل بسیار زیادی برای عایق‌بندی ساختمان وجود دارد. موارد زیر مهم‌ترین نکات عایق‌بندی ساختمان است:

  • ایجاد آسایش گرمایشی و سرمایشی در ساختمان
  • کاهش مصرف انرژی
  • کاهش آلودگی صوتی
  • افزایش دوام ساختمان

عایق حرارتی مناسب باید بخشی اساسی از روند طراحی برای بازسازی یک ساختمان قدیمی یا ساخت یک ساختمان جدید باشد. بنابراین، برای بهره‌وری کلی انرژی ساختمان باید به عایق کاری درب‌های ورودی توجه شود. عایق‌بندی خوب خانه شما علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را نیز کاهش داده و به حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند.

متأسفانه در ایران توجه کافی به عایق‌بندی نمی‌شود، زیرا بیشترین انرژی مصرفی، صرف گرم کردن فضای ساختمان می‌شود. با توجه به عایق‌بندی ضعیف، به خصوص در ساختمان‌های قدیمی، جز افزایش مصرف انرژی، افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای و در نتیجه آسیب به محیط زیست نتیجه‌ای شاهد نخواهیم بود.

0030136 45 minute fire and 45 db acoustic portaro security door

در ساختمان‌هایی که درب‌ها و پنجره‌های ورودی قدیمی و فرسوده دارند، هزینه‌های گرمایشی در ماه‌های زمستان به شدت افزایش می‌یابد. به دلیل عایق‌بندی و آب‌بندی ضعیف، اتلاف انرژی از طریق پنجره‌ها و درب‌ها می‌تواند بیشتر از نمای بدون عایق باشد و تعویض درب‌های ورودی می‌تواند هزینه گرمایش را تا ۷٪ کاهش دهد.

عواملی که بر عایق حرارتی و برودتی درب‌ها تاثیر می گذارد:

  • ضخامت چهارچوب
  • ضخامت لنگه درب
  • ساختار مواد عایق بکار رفته در لنگه درب
  • عایق‌کاری اتصال چهارچوب و لنگه
  • عایق‌کاری شیشه‌های تزئین

عایق درب ضد سرقت چه ویژگی باید داشته باشد؟

عایق درب ضد سرقت باید مقاومت مناسبی دربرابر عوامل خارجی داشته باشد. دربرابر فشارهای ناگهانی و حرارت و گرمای شدید مقاوم باشد. از لحاظ شیمیایی خنثی باشد و در برابر عوامل قارچی و میکروب ها دارای مقاومت باشد. عمر مفید و چگالی مناسبی داشته باشد.

درب ضد صدا:

درب آکوستیک، یک درب ضد صدا(عایق صدا) است که می‌تواند سر و صدای ایجاد شده از محیط خارجی را به محیط داخلی بگیرد. علاوه بر درب‌های ضد صدا برای آرامش منزل می‌توان از پنجره‌های دوجداره استفاده کرد.

درب ضد صدا یا آکوستیک:

درب ضد صدا یا درب آکوستیک نوعی درب می‌باشد که به میزان قابل توجهی می‌تواند صدای ایجاد شده از بین رو به محیط داخلی بگیرد. امروزه با افزایش شهرنشینی و به سرکارآمدن تعداد زیادی از خودرو ها و سایر موارد دیگر داشتن یک محیط آرام و به دور از سر و صدا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. از جهت دیگر خانه یک بخش از زندگی انسان‌های می‌باشد که به منظور ایجاد آرامش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

0030147 30 minute fire and 37 db acoustic portaro security door

امروزه با پیشرفت زندگی شهرنشینی و ایجاد آلودگی‌های صوتی، استفاده از عایق صدا در ساختمان سازی امری مهم و اساسی می‌باشد. استفاده از عایق صدا در ساختار دیوار، کف و… می‌تواند از عبور صدا جلوگیری به عمل آورد. اما از آنجایی که انجام این کار هزینه زیادی در بر دارد، بسیاری از ساختمان سازان از اجرای آن در ساختمان سازی امتناع می‌کنند.

یکی از روش‌هایی که برای جلوگیری از عبور صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد، آکوستیک کردن درب ساختمان می‌باشد. استفاده از درب های آکوستیک می تواند تا اندازه زیادی از عبور صدا جلوگیری به عمل آورد. استفاده از این درب‌ها در مکان‌های مختلف امکان پذیر می باشد. انتخاب نمونه‌ای مناسب از آن‌ها باید با توجه به مکانی که قصد استفاده از آن را دارید صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *