اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت:

لوگو درب خان
درب ضد سرقت سوپر مربع هلال ونگه کد محصول 45223
درب ضد سرقت سوپر مربع هلال ونگه کد محصول 45223

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت چقدر می تواند به شما در تامین امنیت محل زندگی و کار کمک کند؟ قطعا هر چقدر اطلاعات خود را درباره این نوع از درب ها افزایش دهید ترجیح شما نسبت به استفاده از آن بیشتر خواهد شد. درب هایی که به عنوان درب های ضد سرقت شناخته می شوند به دلیل ساختاری که دارند مانع از ورود سارقین به محل می شوند

درب ضد سرقت‌ ممکن‌ است‌ به شکل های متعدد قفل‌های‌ ضد سرقت‌ مرتب شده‌ باشد‌. هر نوع از این قفل‌ها‌ دارای اندازه امنیت‌های‌ مختلفی می باشند. اصلی ترین و اساسی ترین اجزا در درب ضد سرقت‌ ، قفل‌ها‌ بوده است. بر این‌ اساس زمان خریداری درب ضد سرقت‌ حتما به قفل‌ آن دقت داشته باشید.

درب ضد سرقت مدل نردبانی ونگه کد محصول 45224
درب ضد سرقت مدل نردبانی ونگه کد محصول 45224
درب ضد سرقت مدرن - راپود - 601 (3)

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

برای این‌ که مطلوب ترین و عالی ترین درب ضد سرقت‌ حتی چنانچه از فولاد‌ نفوذ ناپذیر و بر پایه معیار های جهانی نیز‌ طراحی‌ و تهیه شده‌ بود بدون‌ نصب‌ قفل‌ ضد سرقت‌ تفاوتی با یک درب چوبی عادی نخواهد داشت. اضافه بر این، لولا‌ در اغلب درب های ضد سرقت‌ از بیرون و یا از هر دو جانب پنهان است‌ و این مورد مانع‌ از باز‌شدن‌ درب به کمک اهرم کردن‌ لولا‌ می گردد . لولا‌های‌ درب های ضد سرقت‌ ترک‌ از سوی داخل‌ قابل‌ مشاهده‌ می باشد. و کاملا معلوم است اما‌ لولا‌های‌ درب های ضد سرقت‌ ساخت چین پنهان می باشد و نه از داخل‌ و نه از خارج، قابل‌ مشاهده نمی‌باشد‌.

درب نیمه لوکس - تک قاب ونوس (1)

درب ضد سرقت‌ بیشتر از چند لایه‌ ایجاد شده‌ است‌. جنس لایه‌ درونی آن در اکثر موارد از جنس فولاد‌ می باشد. که با یک لایه‌ از جنس های گوناگون مانند‌ ام دی اف ، اچ دی اف ، فلز ، شیشه‌ و.. می باشد. فضای تهی حاضر در درب ضد سرقت‌ هم اکثراً توسط پشم‌ سنگ پر می گردد. که این موضوع باعث‌ می‌شود‌ درب ضد سرقت‌ عایق‌ صوتی و حرارتی هم باشد‌.

درب پی وی سی - تک قاب ونوس افرا (1)

درب های ضد سرقت‌ بایستی به نسبت مکان مورد‌ بهره برداری با خصوصیت های گوناگون تعیین گردند. مثلا می شود از درب های معمولی فلزی که از دولایه ورق‌ سخت‌ به ضخامت‌ یک میلی‌ متر‌ در دو سمت درب و یک لایه‌ عایق‌ صدا‌ و حرارت به عنوان لایه‌ میانی در آپارتمان‌هایی‌ که توانایی تولید سر و صدا‌ توسط‌ سارقین به منظور‌ خرابی درب مقدور نیست‌، بهره برداری نمود.

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت چه چیزهایی است؟

صفحه فلزی

این ورق از مهم‌ترین بخش های شکل‌ دهنده و اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت‌ می باشد. و بی وجود آن ، درب ضد سرقت‌ به یک درب ساده تبدیل‌ خواهد شد . اضافه بر این مورد ، صفحه ، کلاف و کمربند‌های‌ فولادی هم لازم‌ است‌ داخل‌ درب تجهیز گردد تا ایمنی آن را بیشتر کند.

درب ضد سرقت یکرو فلز مدل مدل 8 مدل دو قاب لوزی کد 41308
درب ضد سرقت یکرو فلز مدل مدل 8 مدل دو قاب لوزی کد 41308

رویه‌ درب ضد سرقت‌

رویه‌ درب از نظر‌ ظاهری‌ ، اصلی‌ ترین قسمت از اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت‌ به حساب می آید. و نقش‌ پر اهمیتی در ظاهر زیبا و جلوه‌ این درب ها خواهد داشت . رویه‌های‌ این درب ها دارای مدل های گوناگونی، رنگ و طراحی‌ است. این روکش ها در انواع‌ طرح‌های‌ برجسته‌، نیمه‌ برجسته‌ ، و هموار پدیدآوری می گردند. اگر از این درب‌ در‌ محل های مرطوب‌ و یا مکان‌‌های‌ صنعتی استفاده‌ شود‌، لازم‌ است‌ پوشش‌ لایه‌ بیرونی‌ به صورتی باشد‌ که ضد رطوبت‌ و ضد اسید باشد‌.

درب ضد سرقت نیمه لوکس - تک قاب ونوس (2)
درب ضد سرقت نیمه لوکس – تک قاب ونوس (2)
رویه درب ضد سرقت چینی چیست؟

روکشی که در درب های ضد سرقت چینی استفاده می شود از جنس فلز استیل می باشد که با رنگ کوره ای الکترو استاتیک پوشیده شده است. این در حالی است که درب های ضد سرقت ترک از دو نوع روکش ام دی اف و روکش پی وی سی ساخته شده است.

پی وی سی سوپر مربع هلال 05
پی وی سی سوپر مربع هلال 05
چهارچوب درب ضد سرقت

چهارچوب


ضخامت‌ صفحه فلزی چهار چوب درب ضد سرقت‌ بایستی 1/5 میلی‌متر‌ و یا بیشتر از این میزان گردد . این چهار چوب‌ها با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشانده می شود و بعد در دمای 220 درجه‌ حرارت داده می‌شوند تا رنگ چهار چوب در مقابل خط و خش و هر گونه‌ آسیب‌ استقامت لازم‌ را به جا آورد.

درب ضد سرقت مدل شیروانی شیشه خور کد 81422
درب ضد سرقت مدل شیروانی شیشه خور کد 81422

دستگیره

یراق‌ آلات‌ مناسبت بهره برداری در اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت‌ مثل قفل‌ درب ضد سرقت‌ ، دستگیره ، توپی ، قفل‌ پیک و … از اهمیت‌ به سزایی در درب ضد سرقت‌ استفاده می برند‌. بیشتر درب های ضد سرقت‌ از دو گونه قفل‌ها‌ کالی یا کاله ترکیه استفاده‌ می کنند و تمام درب های ضد سرقت‌ چشمی هم دارند. 

همینطور قفل‌های‌ هوشمند‌ محبوبیت‌ زیادی دارند. برای ورود‌ بایستی یک کلید‌ الکترونیکی داشته باشید و به راحتی‌ قادر خواهید بود درب را با گوشی هوشمند‌ خود‌ کنترل‌ نمایید . در صورتی‌ که شخصی بخواهد به اجبار وارد گردد آلارم قفل‌ به صدا‌ در می آید و صاحبخانه را باخبر می سازد. دستگیره در یکی از واجب ترین بخش های هر‌ دربی‌ خواهد بود که چنانچه وجود نداشته باشد‌، باز و بسته‌ نمودن درب با دشواری روبه رو خواهد شد.

دستگیره های مورد‌ بهره برداری در این درب ها نیز‌ از مدل های مختلف و رنگ های طلایی‌ یا نقره ای می باشند. امروزه طراحی‌ دستگیره ها به یکی از ایده‌های‌ چشمگیر طراحان تبدیل‌ شده‌ است‌ که زمان فراوانی برای طراحی کردن دستگیره ها می گذارند. تولید‌ کنندگان فراوانی اقدام‌ به مدل‌ سازی دستگیره های ویژه با روی و تصویر مختلفی کرده اند.

قفل درب ضد سرقت فلزی

قفلی که برای درب ضد سرقت فلزی استفاده می شود، معمولا قفل گاو صندوقی است که دارای ۱۱ تا ۱۵ نقطه اتصال با چهارچوب می باشد. جنس آستانه درب های ضد سرقت فلزی استیل ضد زنگ می باشد. این نوع از درب ها، در ابعاد ۲۱۰*۱۰۵ سانتی متر در بازار موجود هستند و زمانی که باز می شوند، فضایی با ابعاد ۱۹۷*۹۱ سانتی متر را در اختیار شما قرار می دهند.

از تجهیزات درب ضد سرقت فلزی می توان به مواردی مانند چشمی با زاویه دید بالا، زنگ اخبار، دستگیره، شب بند، لایه درزگیر پلیمری، کلید اصلی و کلید کارگری اشاره نمود که به همراه درب، ارائه می شوند. اکثر درب های ضد سرقت فلزی چهار لولای داخلی داشته، که هر کدام از آنها ۵ نقطه اتصال به درب دارند.

photo 2022 06 30 09 50 33
پی وی سی سوپر مربع هلال 05
درب ضد سرقت مدل سه قاب شطرنجی افرا گردویی تیره کد 45200
درب ضد سرقت مدل سه قاب شطرنجی افرا گردویی تیره کد 45200

شب بند:

بکارگیری از یراق‌ آلات‌ خوب در شب بند‌ نقش‌ اصلی خواهد داشت. شب بند‌ اکثراً برای شب‌ها‌ قرار گرفته است‌. این وسیله دارای یک زنجیر‌ است و در صورت‌ احتیاج شما میتوانید چفت‌ را فشار‌ دهید تا هیچ فردی نتواند ورود‌ نماید. حتی در صورتی‌ که هم کلید‌ درب را با خود‌ به همراه داشته باشد‌ .

درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 3 مدل دو قاب شطرنجی کد 41303
درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 3 مدل دو قاب شطرنجی کد 41303

دیگر اجزای درب ضد سرقت‌

آلارمها یک سری‌ اخطار برای اشخاص درب های ضد سرقت‌ می باشند که در مورد بعضی مسائل مانند باز بودن‌ درب یا آتش‌ سوزی‌ و . . . را اخطار‌ و هشدار‌ میدهند.

در درب های ضد سرقت‌ یک پیچ‌ طولانی‌ برای محافظت‌ از گشودن و جابجایی‌ درب وجود خواهد داشت به اسم‌ پیچ‌ لولا‌. اگر اشخاص تلاش به گشودن پین های لولا‌ کنند پیچ‌ بند از این کار جلوگیری می کند. و حتماً در درب هایی با امنیت‌ زیاد نمیتوان پیچ‌ لولا‌ را مشاهده کرد .

سوالات متداول

جنس لایه های درب ضد سرقت چیست؟

جنس لایه‌ درونی آن در اکثر موارد از جنس فولاد‌ می باشد. که با یک لایه‌ از جنس های گوناگون مانند‌ ام دی اف ، اچ دی اف ، فلز ، شیشه‌ و.. می باشد.

چه مکان هایی باید درب ضد سرقت داشته باشد؟

درب های ضد سرقت‌ بایستی به نسبت مکان مورد‌ بهره برداری با خصوصیت های گوناگون تعیین گردند. مثلا می شود از درب های معمولی فلزی که از دولایه ورق‌ سخت‌ به ضخامت‌ یک میلی‌ متر‌ در دو سمت درب و یک لایه‌ عایق‌ صدا‌ و حرارت به عنوان لایه‌ میانی در آپارتمان‌هایی‌ که توانایی تولید سر و صدا‌ توسط‌ سارقین به منظور‌ خرابی درب مقدور نیست‌، بهره برداری نمود.

کاربرد رویه درب ضد سرقت چیست؟

رویه‌ درب از نظر‌ ظاهری‌ ، اصلی‌ ترین قسمت از اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت‌ به حساب می آید. و نقش‌ پر اهمیتی در ظاهر زیبا و جلوه‌ این درب ها خواهد داشت . رویه‌های‌ این درب ها دارای مدل های گوناگونی، رنگ و طراحی‌ است. این روکش ها در انواع‌ طرح‌های‌ برجسته‌، نیمه‌ برجسته‌ ، و هموار پدیدآوری می گردند.

ضخامت صفحه چهارچوب باید چقدر باشد؟

ضخامت‌ صفحه فلزی چهار چوب درب ضد سرقت‌ بایستی 1/5 میلی‌متر‌ و یا بیشتر از این میزان گردد .

در این درب ها از چه نوع قفلی استفاده می شود؟

بیشتر درب های ضد سرقت‌ از دو گونه قفل‌ها‌ کالی یا کاله ترکیه استفاده‌ می کنند

کاربرد شب بند چیست؟

این وسیله دارای یک زنجیر‌ است و در صورت‌ احتیاج شما میتوانید چفت‌ را فشار‌ دهید تا هیچ فردی نتواند ورود‌ نماید. حتی در صورتی‌ که هم کلید‌ درب را با خود‌ به همراه داشته باشد‌ .

کاربرد چشمی درب ضد سرقت چیست؟

روزنه‌ یا چشمی یک لنز کوچکی‌ می باشد که به اسم‌ چشمی شناخته‌ می گردد. که جزو اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت است و روی آن قرار خواهد گرفت تا از داخل‌ بتوان بیرون‌ را مشاهده کرد. در درب های ضد سرقت‌ ساختمانی که این‌ طور درب ها اکثراً در فضای بیرونی‌ قرار می گیرند برای اینکه به امنیت‌ درب اضافه شود چشمی ها و هم در کوب‌ را به روی درب قرار نمی دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *