معرفی بهترین انواع جنس درب ضد سرقت

معرفی بهترین انواع جنس درب ضد سرقت

انواع جنس درب ضد سرقت کدامند ؟ درب های ضد سرقت نسل جدیدی از درب های پیشرفته محسوب می شوند که به دلیل ساختار و ویزگی هایی که دارد توانسته جایگزین درب های سنتی و آهنی شود. درب های قدیمی معایب زیادی داشتند که مهم ترین آن ها عدم امنیت بود. این درب ها به راحتی توسط سارقین باز می شدند. اما درب های ضد سرقت که از پیشرفت تکنولوژی در ساخت آن بهره گرفته شده است از امنیت کافی و بالایی برخوردارند و سارقین نمی توانند به راحتی آن را باز کنند. اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید مجموعه تخصصی خان آماده مشاوره دادن به شما عزیزان هستند.

جنس درب ضد سرقت را می توان به جنس های فلزی ، چوبی و کامپوزیتی تقسیم کرد. درب های ضد سرقت دارای انواع دیگری نیز هستند که تولید کننده درب ضد سرقت آنها را تولید میکند 

درب ضد سرقت فلزی

معمولا درب های ضد سرقت فلزی که در بازار موجود هستند محصول کشور چین می باشند که نمی توان آن را با محصولات با کیفیتی مانند کشور ترکیه مقایسه کرد. این نوع از درب ها از استیل ضد زنگ ساخته می شوند و اغلب برای مکان هایی مانند کارخانجات مناسب می باشند.

درب های ضد سرقت چینی وارداتی هستند که به دلیل بکار گیری از استیل در ساخت آن در برابر عوامل محیطی مانند خط و خش ، حریق و … مقاوم می باشند. یکی از مهم ترین معایب این نوع از درب های ضد سرقت این است که از ورق های فولادی در پشت آن استفاده نمی شود و همین امر موجب می شود تا کیفیت و دوام آن ها کاهش پیدا کند. البته این محصول دارای درجه بندی مختلفی است که می توانید آن را با توجه به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید.

درب ضد سرقت چوبی  

جنس درب ضد سرقت جزو اولین فاکتورهایی است که در معرض انتخاب مشتری قرار می گیرد و تعیین کننده بخش عمده ای از هزینه و مبلغ آن است. غالبا درب ضد سرقت چوبی از چوب درخت راش ، بلوط ، صنوبر و گیلاس ساخته می شود اما به دلیل اینکه مقاومت و دوام درب ضد سرقت افزایش پیدا کند از ورقه های فولادی و آهنی در آن استفاده می شود. این ورقه ها قابلیت استحکام سازی درب را به میزان قابل توجهی دارند و به وسیله یراق های مخصوص نگهداری می شوند. پس از اینکه از ورقه های فولادی در درب استفاده شد وزن آن افزایش پیدا می کند.

 درب ضد سرقت کامپوزیتی 

وجود کامپوزیت به عنوان متریال در ساخت درب های ضد سرقت باعث شده تا تنوع در رنگ ، طرح و شکل دهی محصول افزایش پیدا کند. کامپوزیت نه تنها در صنعت درب های ضد سرقت بلکه در بسیاری از صنایع مانند تابلوسازی ، ساختمان سازی و … نیز کاربرد دارد. کامپوزیت بر خلاف چوب و فلز به راحتی فرم و حالت دلخواه را پیدا می کند. یکی از دلایل محبوبیت کامپوزیت این است که در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت مقاومت بالایی دارد و وزن سبک آن باعث می شود تا وزن نهایی درب کاهش یابد. هنگامی که وزن درب کم باشد حمل آن راحت می شود و همچنین تعمیر آن نیز با سهولت بیشتری انجام می شود. از ورق های فولادی به عنوان ورق پشتیبان در درب های کامپوزیتی استفاده می شود که این امر نشان دهنده کیفیت این محصول است. عایق بودن این درب های در برابر صدا و رطوبت از نقاط قوت درب های کامپوزیتی محسوب می شود. که آن را برای نصب به عنوان درب ورودی آپارتمان ، اتاق خواب و شرکت ها مناسب می کند.

درب ضد سرقت HDF  

این متریال نوعی تخته فیبری است که روند تولید خاصی دارد. این متریال با روش خشک ساخته می شود که محصول نهایی تحت فشار زیاد تولید خواهد شد. HDF تراکم بسیار بالایی دارد و همین ویژگی باعث می شود تا در ساخت کابینت و کمدهای دیواری مورد استفاده قرار بگیرد.

به دلیل شباهت زیاد HDF و چوب باعث شده تا از این ماده در ساخت درب ضد سرقت نیز استفاده شود. HDF از جنس درب ضد سرقت به شمار می رود که توسط دستگاه برش لیزری ” CNC ” می توان نقش های مختلفی بر روی آن حک کرد. درب هایی که با متریال HDF تولید می شوند در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند اما در مقابل رطوبت و حرارت عایق نیستند. به این معنی که نمی توان آن را به عنوان یک درب ضد سرقت نسوز معرفی کرد.

بهترین طرح برای درب ضد سرقت 

پس از اینکه به بررسی انواع جنس درب ضد سرقت پرداختیم نوبت به این می رسد تا زیباترین طرح ها را نیز برای این نوع از درب ها معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. برای خرید درب ضد سرقت تهران و  درب ضد سرقت شهریار میتوانید از متخصص های درب خان کمک بگیرید.

درب خان
درب خان
قیمت و خرید درب ضد سرقت لامینوکس مدل 121 کد 45121
درب ضد سرقت لامینوکس مدل 121کد 45121
قیمت و خرید درب ضد سرقت لامینوکس مدل 122 کد 45122
درب ضد سرقت لامینوکس مدل 122 کد 45122
قیمت و خرید درب ضد سرقت منبت گلدار تک قاب کد 81419
درب ضد سرقت مدل منبت گلدار تک قاب 81419

اسمارت 


معنی واژه ” اسمارت ” به معنی ” هوشمند ” است. طراحی اسمارت معمولا با قفل های هوشمند همراه است به همین دلیل نام آن اسمارت است. متریال اصلی در تولید این درب ها MDF  و چوب است که از زیبایی خاصی نیز برخوردار می باشد.

اینوکس  


بهترین متریالی که می توان برای ساخت طرح اینوکس در نظر گرفت MDF و استیل است. متریال غالب این درب MDF است به همین دلیل جلوه آن به سمت چوبی متمایل است و زیبایی بی نظیری دارد.

کریستال  


درب هایی که از طرح کریستال استفاده می کنند اغلب از جنس MDF هستند. این درب ها توسط روکش هایی از جنس شیشه و چوب تولید می شوند که ظاهری براق و زیبا دارند. درب ها جزو دکوراسیون خارجی منازل محسوب می شوند که جلوه آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

نانو لمینت


اگر درب ضد سرقت از سنگ ساخته شود برای روکش کردن آن که از نوع چوب است باید از روش نانو لمینت کردن استفاده کرد. درب ضد سرقت سنگی نوع خاصی از درب ها محسوب می شوند که رایج نیستند. اما می توان آن را به عنوان یک گزینه لوکس و جزو جنس درب ضد سرقت در نظر گرفت.

سوالات متداول

چرا از درب های معمولی مانند گذشته بکارگیری نمی شوند؟

چون درب های ضد سرقت نسل جدیدی از درب های پیشرفته محسوب می شوند که به دلیل ساختار و ویزگی هایی که دارد توانسته جایگزین درب های سنتی و آهنی شود. درب های قدیمی معایب زیادی داشتند که مهم ترین آن ها عدم امنیت بود. این درب ها به راحتی توسط سارقین باز می شدند. اما درب های ضد سرقت که از پیشرفت تکنولوژی در ساخت آن بهره گرفته شده است از امنیت کافی و بالایی برخوردارند و سارقین نمی توانند به راحتی آن را باز کنند.

در درب ضد سرقت چوبی از چوب چه درختانی استفاده می شود؟

غالبا درب ضد سرقت چوبی از چوب درخت راش ، بلوط ، صنوبر و گیلاس ساخته می شود

برای بیشتر شدن مقاومت درب های ضد سرقت چوبی، چه کارهایی باید انجام داد؟

به دلیل اینکه مقاومت و دوام درب ضد سرقت افزایش پیدا کند از ورقه های فولادی و آهنی در آن استفاده می شود. این ورقه ها قابلیت استحکام سازی درب را به میزان قابل توجهی دارند و به وسیله یراق های مخصوص نگهداری می شوند. پس از اینکه از ورقه های فولادی در درب استفاده شد وزن آن افزایش پیدا می کند.

مهمترین معایب درب ضد سرقت فلزی چیست؟

یکی از مهم ترین معایب این نوع از درب های ضد سرقت این است که از ورق های فولادی در پشت آن استفاده نمی شود و همین امر موجب می شود تا کیفیت و دوام آن ها کاهش پیدا کند.

ویژگی های درب ضد سرقت کامپوزیتی چیست؟

وجود کامپوزیت به عنوان متریال در ساخت درب های ضد سرقت باعث شده تا تنوع در رنگ ، طرح و شکل دهی محصول افزایش پیدا کند. کامپوزیت نه تنها در صنعت درب های ضد سرقت بلکه در بسیاری از صنایع مانند تابلوسازی ، ساختمان سازی و … نیز کاربرد دارد.

علت محبوبیت درب ضد سرقت کامپوزیتی چیست؟

در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت مقاومت بالایی دارد و وزن سبک آن باعث می شود تا وزن نهایی درب کاهش یابد. هنگامی که وزن درب کم باشد حمل آن راحت می شود و همچنین تعمیر آن نیز با سهولت بیشتری انجام می شود.

متریال HDF چه ویژگی هایی دارد؟

متریال HDF نوعی تخته فیبری است که روند تولید خاصی دارد. این متریال با روش خشک ساخته می شود که محصول نهایی تحت فشار زیاد تولید خواهد شد.

خصوصیات درب ضد سرقت PVC چیست؟

PVC به راحتی طراحی و فرم دهی می شود و می توان انواع طرح های مدرن را به وسیله دستگاه های برش لیزری بر روی آن حک کرد. مقاومت بالای این درب ها در برابر رطوبت جزو خصوصیات مهم این درب است.

معایب درب های ضد سرقت PVC چیست؟

از نقاط ضعف درب های PVC این است که در برابر خط و خش مقاومت بالایی ندارند.

طرح کریستالی درب ضد سرقت از چه جنسی است؟

درب هایی که از طرح کریستال استفاده می کنند اغلب از جنس MDF هستند. این درب ها توسط روکش هایی از جنس شیشه و چوب تولید می شوند که ظاهری براق و زیبا دارند.

بهترین متریال برای طرح اینوکس درب چیست؟

بهترین متریالی که می توان برای ساخت طرح اینوکس در نظر گرفت MDF و استیل است. متریال غالب این درب MDF است به همین دلیل جلوه آن به سمت چوبی متمایل است و زیبایی بی نظیری دارد.

دب ضد سرقت سنگی چه نوع دربی است؟

درب ضد سرقت سنگی نوع خاصی از درب ها محسوب می شوند که رایج نیستند. اما می توان آن را به عنوان یک گزینه لوکس و جزو جنس درب ضد سرقت در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *