در عصر جدید درب‌ ضد سرقت یکی از بهترین روش‌ها برای امن تر شدن ساختمان می‌باشد. این درب‌ها در مقابل با هر روش تخریب مانند تخریب درب، دستکاری و اهرم نمودن مقاوم هستند و تا حد زیادی از سرقت منزل و ورود غیرمجاز جلوگیری‌ می‌کنند. البته انواع درب های ضد سرقت وجود دارند که میزان مقاومت و کاربردشان آن‌ ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

انواع درب های ضد سرقت

وقتی که به دنبال یک راه مطمئن و ایمن برای جلوگیری از ورود افراد غریبه به داخل منزل خود هستید باید از انواع درب های ضد سرقت استفاده کنید و این درب‌ها آنقد متنوع هستند که، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد که گیج‌ کننده به نظر می‌رسد.

انواع درب های ضد سرقت
انواع درب های ضد سرقت

در میان درب‌های ضد سرقت تفاوت‌های زیادی به چشم می‌خورد:

  •  بعضی از درب‌های ضد سرقت از جنس مختلفی ساخته شدند.
  •  بعضی از این درب‌ها وارداتی بوده و برخی هم در داخل ایران تولید و عرضه می‌شوند.
  •  شرکت‌ها و برندهای مختلفی در زمینه واردات و تولید این نوع درب‌ها فعالیت می‌کنند.
  •  یراق‌ آلات و ابزارهایی که در تولید درب ‌استفاده شده با مدل‌های دیگر متفاوت است
  •  هر درب ضد سرقت زیبایی منحصر به فرد و کاربرد خاص خودش را دارد.

هر کدام از این موارد ذکر شده نیاز به بررسی‌های فنی و دقیقی دارند. به همین عات ممکن است خرید درب ضد سرقت شما بیشتر از یک هفته از زمان شما را بگیرد تا گزینه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین آن ها را میان انواع درب های ضد سرقت برای منزل خود انتخاب کنید

درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک اصل در کشور ترکیه تولید و توسط شرکت‌ها و اشخاص وارد ایران می شود. بدون شک یکی از درب های ضد سرقتی است که بسیار با کیفیت است و همچنین با قیمت بالا و متریال اصلی می‌باشد. همین کیفیت سبب شده که اکثر افراد این درب‌های ضد سرقت را به عنوان درب منزل خود انتخاب کنند.

درب های ضد سرقت ترک مرغوب از انواع درب ضد سرقتی هستند که هم عایق صدا بوده و هم از ورود رطوبت و حرارت به داخل منزل جلوگیری می‌کند. در مقابل برش و فشار استحکام بالایی دارند و در برابر وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی مثل زلزله و آتش سوزی مقاوم هستند و همچنین دارای اسکلت فلزی قدرتمند شامل دو لایه روکش فلزی از جنس نورد سرد به قطر 1.5 میلی متر با رنگ و طرح چوب طبیعی که بین آن ها لایه پلی اورتان فشرده تزریق شده است.

product jpeg 1000x1000 1

چهارچوب این درب ها پیش ساخته است و از ورق به قطر 1.5 میلیمتر و عرض 7 سانتی متر با پایه مقاوم ضد زنگ از جنس استینلس استیل تولید می شود و لازم به ذکر است که قسمت داخل لنگه درب ضد سرقت از یک ورق فلزی مستحکم بکارگیری می شود تا ورود افراد ناشناس به داخل ساختمان را غیرممکن کند و یا به تأخیر بیندازد.

انواع درب های ضد سرقت ترک بر اساس طرح:

این نوع درب ها دارای اسکلت فلزی و ورق فلزی در داخل می باشد و رویه آن از ورق ام‌دی‌اف 8 یا 10 میلی متر است که در طرح‌های مختلف سی ان سی و برجسته و مدرن تولید و عرضه می‌شود. در تولید تمام ورق‌های طرح ترک از قفل کاله ترکیه استفاده شده است.

همچنین به درخواست مشتری میتوان دیگر قفل های با کیفیت اروپایی را نصب نمود همچنین نصب دزدگیر درب ضد سرقت نیز به درخواست مشتری است.

درب ضد سرقت فلزی

این مدل درب ضد سرقت یکی از انواع درب های ضد سرقت است که امن و مناسب برای بکارگیری در ساختمان های ویلایی و ورودی ساختمان‌های مسکونی می باشد. درب‌های ضد سرقت فلزی در سه مدل تک لنگه، دو لنگه و یک و نیم لنگه می باشد و در رنگ های دکورال و الکترو استاتیک نیز تولید و عرضه می‌شود.

ویژگی انواع درب های ضد سرقت فلزی:

  • درب ضد سرقت نکشن است و ما این اطمینان را به شما می دهیم کسی نمی‌تواند قفل این مدل درب‌ها را بشکند و یا وارد منزل شما شود.
  •  سیستم قفل خودکار درب‌های ضد سرقت در این درب‌ها به این صورت است که اگر فرد فراموش کند درب را قفل کند، بلافاصله درب به صورت خودکار قفل می شود.
  •  برای بازکردن درب ضد سرقت فلزی حتما باید کلید اصلی درب باشد تا بتوان درب را باز کرد.
  •  شما در این نواع درب ضد سرقت می‌توانید دوربین‌های الکترونیکی و چشمی نصب کنید که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد.
  •  درب‌های ضد سرقت فلزی کاملا ضد حریق است
  • درب ضد سرقت فلزی مثل سایر درب‌های ضد سرقت عایق صوتی نیز می‌باشد
  •  با توجه به بکارگیری از روکش چوب در درب های ضد سرقت فلزی ، زیبایی و جذابیت زیادی به طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما می دهد.
  •  درب ضد سرقت دارای قابلیت ساخت در انواع تک لنگه و یک و نیم لنگه و دولنگه و بیشتر را دارد.
  •  پروفیل و فلز استفاده شده در درب های ضد سرقت فلزی با استفاده از بهترین متریال ها از تولیدی‌های معتبر داخلی می‌باشد.
  •  ورق استفاده شده نیز در ساخت درب های ضد سرقت فلزی همگی دارای استانداردهای کیفیت بین المللی هستند.
  •  قفل و یراق استفاده شده در این درب ضد سرقت از برند کاله ترکیه و 5 کلید می باشد.
  •  این درب ضد سرقت به دلیل یکپارچه ساختار داخلی آن دارای استحکام زیادی است.

درب ضد سرقت کامپوزیتی

رویه های این درب از جنس کامپوزیت بوده به آسانی قابلیت شکل پذیری دارند. این مدل از درب ها در مقابل با رطوبت استحکام بسیار زیادی دارد. وزن آن ها بسیار سبک است این قابلیت را دارد به آسانی و با هزینه کمتر تعمیر شوند. در بخش داخلی این درب ها از ورق پوشش فولادی استفاده شده است که سبب شده تا استحکام آن در برابر ضربه بسیار بیشتر شود. نکته منفی در مورد این درب ها این است که در برابر با حرارت استحکام زیادی ندارند.

درب ضد سرقت اچ دی اف

درب‌های ضد سرقت HDF تا حدی به درب‌های چوبی شبیه هستند و سطح آن‌ ها تقریبا برابر است. این مدل از درب‌ها تنوع مدل درب‌های کامپوزیتی را ندارند. اگر به دنبال خرید درب برای ورودی منازل، دفتر و مطب هستید این درب‌ها گزینه بسیار خوبی برای شما است. این درب‌ها در مقابل با رطوبت بالا یا حرارت استحکام زیادی ندارند، اما می توانند محکم‌ترین ضربه ها را تحمل نمایند و آسیبی نبینند.

درب ضد سرقت مدرن

ویژگی خاص انواع درب های ضد سرقت مدرن، طراحی و جلوه متفاوت و بروز آن است. از این سو که تولید درب لوکس یکی از ویژگی های مهم و اساسی درب خان است، آمادگی دیدن هر طرح خاص و جذابی را در این دسته بندی داشته باشید.

قیمت درب ضد سرقت مدرن

درب ضد سرقت مدرن از این سو که روکش های متنوع و خاصی را دارند، قیمت این درب از انواع دسته بندی درب های امنیتی نیز بر پایه نوع روکش تعیین شده توسط مشتری قیمت گذاری می‌شود.

درب ضد سرقت ایرانی 

آیا در زمان خرید و تعیین درب ضد سرقت منزل خود، درب ضد سرقت ایرانی جز گزینه‌های شما می‌باشد؟ آیا شما هم فکر می‌کنید که این نوع از درب‌های کیفیت خوبی ندارند و باید حتما از نوع خارجی انواع درب های ضد سرقت یک مورد مناسب را انتخاب نمایید؟

بهتر است بدانید که در حالی که بیشتر مردم در این باورند که درب‌های ضد سرقت ایرانی کیفیت خوبی ندارند و به همین دلیل دوست دارند تا با پرداخت هزینه‌های بالا یک درب ضد سرقت خارجی تهیه کنند در حالی که درب‌های ضد سرقت ایرانی دارای کیفیت قابل قبولی می‌باشند و نسبت له هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید گزینه‌ی بسیار مقرون به صرفه و با کیفیتی می‌باشند.

اجزای درب ضد سرقت ایرانی

 روکش درب ضد سرقت ایرانی

درب‌های ضد سرقت ایرانی از نظر نوع روکش نیز دارای 2 نوع شکل متفاوت هستند:

  •  روکش ایرانی یا ترک

روکش درب‌های تولید شده در کشور به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ای که روکش آن ها به صورت وارداتی و تولید کشور ترکیه می‌باشد و دسته‌ایی دیگر که در داخل کشور ایران تولید می‌شود.

  •  روکش چوب، MDF یا PVC

اکثر درب‌هایی که روکش چوب دارند قیمت و کیفیت بسیار خوبی دارند. یکی از نشانه‌های اصلی روکش چوب طرح غیر هماهنگ و تکرار نشدنی آن می‌باشد، اما روکش از جنس PVC بخاطر چاپی بودن طرح ها بیشتر از تکرار یک طرح ثابت ایجاد می‌شوند.

درب‌های با روکش چوب نیز بر پایه نوع چوب و یا تولید کدام کشور باشد (به عنوان نمونه چوب گردو روسی) قیمت ‌هایشان با یکدیگر اختلاف دارد.

pines terrace residence ka designworks img c8816bbf0cf56128 8428 1 dfce88f w360 h360 b0 p0

درب ضد سرقت فلزی یا چوبی؟ کدام در انواع درب های ضد سرقت بهتر است؟

همان‌گونه که از نام درب ضد سرقت فلزی مشخص است، این درب ها ساختاری فلزی دارند. بهتر است بدانید که شما برای تعیین رنگ مناسب برای این درب‌ها لازم است تا بجز زیبایی به بعضی از نکات مانند عدم خوردگی فلز یا هوازدگی آن ها هم دقت کنید.

و همچنین بهتر است که از رنگ هایی استفاده کنید که هارمونی مناسبی بین رنگ فلز و رنگ درب ضد سرقت برقرار کند. لازم به ذکر است که در جهان امروز برای رنگ آمیزی این درب ها بیشتر از رنگ‌های پودری الکترواستاتیکی استفاده می شود.

نکات مهمی که در درب‌های فلزی وجود دارد این است که در این نوع درب‌ها، در صورت وجود داشتن روکوب چوبی، رنگ فلز نیز از پشت درب به چشم می‌خورد در نتیجه هنگام انتخاب رنگ مورد علاقه خود، به رنگ فلز و همچنین چهارچوب درب هم توجه داشته باشید.

قیمت درب ضد سرقت

عوامل زیادی در مشخص کردن قیمت انواع درب های ضد سرقت تاثیر دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 یکی از مهم‌ترین و همچنین اولین عامل موثر بر قیمت درب ضد سرقت، نوع درب است‌. درب چینی، درب ایرانی و درب ترک، از مدل درب‌هایی هستند که در بازار ایران موجود هستند و فروش زیادی هم دارند. متاسفانه این موضوع با توجه به گران شدن قیمت ارز و سخت‌تر شدن مراحل واردات، سبب شده است تا طرح، و رنگ مدل های مختلف درب های چینی و ترک در بازار ایران محدود و تکراری شوند.

در نتیجه قسمت زیادی از خریدارانی که به‌دنبال انتخاب و سفارش درب‌های وارداتی می‌باشند، این درب را به عنوان گزینه آخر خود انتخاب می‌کنند.

 دومین عامل تاثیر گذار بر قیمت درب ضد سرقت، ابعاد آن می‌باشد. به صورت کلی در همه درب‌ها هر چه ابعاد شما از ابعاد استاندارد افزایش یابد، قیمت آن نیز بر پایه تعریف هر تولیدی و فروشگاه افرایش پیدا می کند. برای نمونه همانگونه که در توضیحات محصولات مختلف درب خان مشخص است، درب‌های این شرکت از استاندارد خاصی برخوردار است که نسبت به نمونه های مشابه متفاوت است.

درب ضد سرقت

عامل سوم شخص کننده قیمت این درب روکش است. امروزه با توجه به آن که پیشرفت صنعت درب‌های ضد سرقت سبب شده تا روکش‌های خیلی جذاب و مختلفی تولید شوند. که تعیین هر کدام از آن ها سبب کمتر یا بیشتر شدن درب ضد سرقت انتخابی شما خواهد بود.

 عامل چهارم تاثیر گذار در قیمت، یراق آلات استفاده شده در آن ها است. یراق آلات که هر یک از خریداران محترم می‌توانند بر پایه سلیقه و نیاز خود به انتخاب محصول مورد نظر خود بپردازند و هیچگونه نگرانی در ارتباط با امنیت قفل خود نداشته باشند.

 عامل پنجم که زیرسازی و استراکچر درب است که قبلا به آن اشاره شده است و مشخص می‌باشد که قدرت و کیفیت مقدار متریال کار شده در ساختار داخلی درب، تاثیر مستقیمی بر قیمت درب خواهد داشت

عامل ششم و آخرین عامل محاسبه‌ی قیمت انواع درب های ضد سرقت، اکسسوری‌ها و وسایل جانبی نصب شونده بر روی آن ها است که به درخواست خریداران محترم روی درب ها نصب می شوند. اما دنيایی رنگارنگ و جذاب برای اکسسوری‌های درب وجود داشته که همه اين موضوعات سبب جذابیت درب شما می‌شود.

کیفیت و امنیت انواع درب های ضد سرقت به چه مواردی بستگی دارد؟

مهم‌ترین نکته درباره درب ضد سرقت بکارگیری از نوع قفل درب ضد سرقت است. قفل این درب‌ها با قفل‌های عادی متفاوت بوده و دارای زبانه‌هایی از جنس فولادی است و به هیچ‌ عنوان نمی‌توان آن ها را مورد تخریب قرار داد. حتی می‌توان برای اینکه امنیت زیادتری ایجاد کنیم از انواع قفل دیجیتال که دارای سیستم اعلان حریق و سرقت هستند را بر روی این درب‌ها نصب کنید.

در صورت نصب این قفل‌ها با زدن ضربه محکم و یا دستکاری قفل به صورت خودکار به تلفن همراه شما اسمس ارسال شده و هشدار می‌دهد.  نکته بعدی چهارچوب و استراکچر درب است. در این درب‌ها از ورق‌های فولادی در بین رویه‌های درب ضد سرقت استفاده شده است که از بریدن درب جلوگیری می‌کنند. 

مورد بعد در مورد طریقه نصب درب ضد سرقت است. برای نصب حتما باید از یک نصاب درب ضد سرقت کمک بگیریذ تا درب به درستی نصب و رگلاژ شود. رگلاژ نادرست درب سبب شده تا با انجام کارها خاصی بتوان به آسانی درب را باز کرد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که در زمان خرید درب ضد سرقت با افراد با تجربه مشورت کنید و همچنین از فروشگاه‌ یا تولیدی‌های معتبر مانند درب خان اقدام به خرید درب نمایید.

دربهای سری لوکس
روکش راش ضد دیلم ابعاد ۲۱۰×۱۱۰×۱۸ محافظ قفل قفل کاله ترکیه

انواع درب داخلی ساختمانی

علاوه بر درب ضد سرقت درب‌های دیگر هم در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب اتاقی، درب ورودی و درب سرویس بهداشتی و حمام از جمله درب‌های موجود در فروشگاه‌ها هستند. این درب‌ها بستگی به محل مورد نصب، دارای جنس های متنوعی می‌باشند. درب داخلی ساختمان بسیار پر اهمیت بوده و نصب این درب‌ها به ساختمان شما شخصیت و استقلال می‌بخشد. درب های داخلی بر حسب نوع جنس درب به گروه‌های متنوعی تقسیم می شوند:

از پرفروش ترین و پرطرفدارترین مدل‌های درب داخلی می توان به درب اتاقی چوبی اشاره کرد.