اصلی ترین تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی در چیست ؟

تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی در چیست ؟

تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی در مواردی مانند متریال ، نوع قفل ، تعداد لولاها و زیبایی است. در سال های اخیر نصب درب های ضد سرقت به منظور افزایش امنیت باب شده و تاثیر زیادی در کاهش دزدی ها داشته است. در این مطلب شما را با جوانب مختلف در خصوص تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی آشنا می کنیم. همچنین اگر قصد خرید درب ضد سرقت تهران را دارید می توانید از مشاوران مجموعه تخصصی خان کمک بگیرید.

تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی

تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی چیست و کدام عوامل باعث افزایش ضریب ایمنی انواع درب ضد سرقت می شود ؟ در ساخت درب های ضد سرقت از تکنولوژی های جدید استفاده شده که به موجب آن می تواند امنیت محیط را بالا برد. از جمله مهم ترین تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی در ساختار و لولاهای آن است. درب های معمولی در برابر فشار و ضربه مقاوم نبودند به همین دلیل به راحتی باز می شدند اما درب های ضد سرقت از ورق های فولادی ساخته می شوند که مقاومت چشمگیری دارند.

درب ضد سرقت مدرن مدل 601 مدل راپوود کد 41601
درب ضد سرقت مدرن مدل 601 مدل راپوود کد 41601
مدرن 606 - پروانه (2)
مدرن 606 – پروانه (2)
مدرن 606 - پروانه (1)
مدرن 606 – پروانه (1)

متریال 

معمولا درب های قدیمی و عادی از متریالی مانند آهن ساخته می شدند . این درب های بعد از گذشت مدت زمانی زیبای و براقیت خود را از دست می دادند زیرا در معرض عوامل طبیعی مانند تابش مستقیم نور خورشید بودند. همچنین آهن در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاوم نیست و نمی تواند در طولانی مدت کیفیت خود را حفظ کند. برای همین تولید کننده درب ضد سرقت سعی می کند از متریال بهتری استفاده کند.

درب های ضد سرقت در مقایسه با درب های معمولی از متریال با کیفیت تری تولید می شوند. اغلب آن ها توسط چوب و MDF تولید می شوند که درون آن از ورق های فولادی به عنوان ورق حامی استفاده می شود. وجود این ورق ها درب را در برابر فشار مضاعف ، سوراخ کاری ، خم کاری و برش کاری مقاوم می کند. به جرات می توان گفت که درب های ضد سرقت مخصوصا درب های ضد سرقت فلزی در مواجه با هر نوع دزدی مقاوم هستند به شرطی که از قفل های ایمنی نیز در آن بکار رفته باشد. در مطالب پیشین تحت عنوان “آشنایی با درب ضد سرقت | درب ضد سرقت چیست ؟” به بررسی جوانب مختلف این نوع از درب ها مانند قفل های ایمنی پرداختیم.

درب لوکس - لوتوس (2)

نکته دیگری که در خصوص تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی و متریال آن ها وجود دارد این است که از روکش های چوبی بر روی درب های ضد سرقت استفاده می شود که زیبایی آن را چند برابر می کند.

لوکس - لوتوس (3)

در هنگام خرید درب های معمولی باید وسایل جانبی مانند لولا و قفل را به طور جداگانه خریداری کنید اما درب های ضد سرقت تمام وسایل مورد نیاز را بر روی خود دارد.

درب ضد سرقت یکطرف-بیسکویتی-افرا-گردویی-تیره

مقاومت درب‌های ضد سرقت و درب‌های معمولی:

نحوه ساخت درب ضد سرقت به گونه ‌ای است که بالاترین مقاومت در برابر فشار های خارجی را دارند. به طور کلی برای تهیه آن‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد که ترکیب ثابت در همه آن‌ها وجود دارد. منظور، ترکیب ثابت قالب و بدنه ساخته شده درب‌ها است که معمولا از متریال‌های فلزی و چوبی می‌باشد. این ویژگی درب‌های ضدسرقت مانع ورود سارقین به منزل می‌شود چرا که شکستن درب‌ها برای آن ها بسیار دشوار می‌باشد.
همچنین لازم به ذکر است که برندهای درب ضد سرقت ایرانی، ترک و یا چینی و حتی موارد دیگر نیز نسبت به درب‌های معمولی بسیار بهتر عمل می‌کند و همچنین در این نوع درب‌ها امکان آسیب زدن به لولاها و یا خراب شدن آن‌ها وجود ندارد.

ماندگاری درب‌های ضدسرقت نسبت به درب‌های معمولی:

این مدل از درب‌ها، از یک یا چند لایه چوبی تولید می‌شوند که مقاومت آن‌ها بسیار پایین است.
چراکه متریال چوب هر چقدر هم که استحکام بالایی داشته باشد باز هم نسبت به ضربه‌های محکم و فشارهای سخت دوام نمی‌آورند. اما امروزه با پیشرفت دانش بشری درب‌های ضد سرقت با ترکیبی از پشم سنگ و فولاد به همراه چوب ساخته شده‌اند که مقاومت بسیار بالایی هم دارند.
قفل‌های فولادی بسیار محکم بوده و موجب شکسته نشدن این درب ها و باز شدن آن‌ها صرفاً از طریق کلید می‌شود و ممکن است بدون داشتن کلید هرگز امکان باز شدن آن ها وجود نداشته باشد. اما درب‌های معمولی با چوب‌های ساده ساخته شدند که شکستن آن‌ها کاری بسیار ساده می‌باشد

درب ضد سرقت مدل ۶۰۲ مدل ترمو شیشه کد ۸۱۶۰۲

قفل:

قفل هایی که بر روی درب معمولی نصب می شوند بسیار ساده و دارای ساختار مکانیکی هستند. این قفل ها توسط ابزارهای بسیار ساده مانند سنجاق هم باز می شوند و به هیچ عنوان ایمن نیستند. ضریب سرقت در این نوع از مکان ها نیز به مراتب بیشتر است. اما قفلی که بر روی درب ضد سرقت تعبیه شده برگرفته از تکنولوژی است و به آسانی توسط سارقین باز نخواهد شد. انواع قفل درب های ضد سرقت از نوع قفل های گاوصندوقی هستند که تعداد زیادی زبانه دارند. زبانه این نوع از قفل ها در جهات مختلف وارد درب می شوند و این امر امنیت را به شدت افزایش می دهد. قفل درب های چینی دارای 4 زبانه و درب های ترک از 7 تا 11 زبانه هستند. هر چه تعداد زبانه ها بیشتر باشد قطعا بهتر خواهد بود. درب های ضد سرقت قابلیت نصب قفل های دیجیتال و کارتی را دارند در صورتی که درب های معمولی فاقد این ویژگی هستند و شما نمی توانید از این قفل ها برای ایمن تر کردن محل زندگی استفاده کنید. قفل های کارتی یا دیجیتالی دارای حسگر اثر انگشت هستند که فقط با اثر انگشت هایی که برای او تعریف می کنید باز می شوند.

درب ضد حریق→

درب ضد سرقت مدل دو قاب ممبران کد 81423

ضخامت درب 

ورقه هایی که در درب ضد سرقت به کار می روند از ضخامت قابل قبولی برخوردار هستند و این امر یکی دیگر از موارد تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی محسوب می شود. علاوه بر این تعداد لولاهای بیشتر نسبت به درب های معمولی باعث می شود که درب استحکام بیشتری داشته باشد و بتواند وزن سنگین درب را تحمل کند. در صورتی که لولاهای درب معمولی ضعیف هستند و ممکن است خیلی سریع از رگلاژ خارج شوند. رگلاژ به معنی نظیم بودن لولاهاست که باعث می شود درب در هنگام باز و بسته شدن به طور دقیق در جای خود قرار بگیرد و صدای ناهنجار تولید نکند. ضخامت یکی از عامل های انتخاب بهترین درب برای امنیت بالا است.

لامینوکس

تعویض درب ضدسرقت بدون تخریب:

گاهی امکان دارد چهارچوب درب قدیمی بسیار کوچک تر از درب ضد سرقت مورد نظر باشد. در این صورت، حتی بریدن بخشی از چهار چوب نیز ابعاد درب ضد سرقت با چهار چوب متناسب نمی‌شود. در چنین شرایطی شما مجبور به کندن چهار چوب‌ها و نصب چهارچوب جدید برای قرارگیری درب ضد سرقت می‌شوید.

درب ضد سرقت نیمه لوکس مدل تک قاب ونوس کد 81402

نصب:

واقعیت این است که درب های ضد سرقت به دلیل ساختاری که دارند دارای نصب سخت تری نسبت به درب های معمولی هستند. این درب ها باید به همراه چارچوب نصب شوند. گارانتی یکی دیگر از تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی محسوب می شود. درب های معمولی فاقد گارانتی هستند اما درب های ضد سرقت به این دلیل که همراه با یراق آلات و تمام لوازم به فروش می رسند دارای گارانتی و همچنین خدمات پس از فروش می باشند. اگر بعد از خواندن این مطلب قصد خرید درب ضد سرقت تهران و درب ضد سرقت شهریار را دارید می توانید از محصولات متنوع درب خان دیدن فرمایید.

سوالات متداول

درب ضد سرقت با درب معمولی چه تفاوتی دارد؟

تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی در مواردی مانند متریال ، نوع قفل ، تعداد لولاها و زیبایی است. در سال های اخیر نصب درب های ضد سرقت به منظور افزایش امنیت باب شده و تاثیر زیادی در کاهش دزدی ها داشته است.

در درب ضد سرقت و درب معمولی از چه تکنولوژی استفاده می شود؟

در ساخت درب های ضد سرقت از تکنولوژی های جدید استفاده شده که به موجب آن می تواند امنیت محیط را بالا برد. از جمله مهم ترین تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی در ساختار و لولاهای آن است. درب های معمولی در برابر فشار و ضربه مقاوم نبودند به همین دلیل به راحتی باز می شدند اما درب های ضد سرقت از ورق های فولادی ساخته می شوند که مقاومت چشمگیری دارند.

متریال درب معمولی چه چیزی است؟

معمولا درب های قدیمی و عادی از متریالی مانند آهن ساخته می شدند . این درب های بعد از گذشت مدت زمانی زیبای و براقیت خود را از دست می دادند زیرا در معرض عوامل طبیعی مانند تابش مستقیم نور خورشید بودند. همچنین آهن در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاوم نیست و نمی تواند در طولانی مدت کیفیت خود را حفظ کند.

متریال درب ضد سرقت با درب معمولی چه تفاوتی دارد؟

درب های ضد سرقت در مقایسه با درب های معمولی از متریال با کیفیت تری تولید می شوند. اغلب آن ها توسط چوب و MDF تولید می شوند که درون آن از ورق های فولادی به عنوان ورق حامی استفاده می شود. وجود این ورق ها درب را در برابر فشار مضاعف ، سوراخ کاری ، خم کاری و برش کاری مقاوم می کند. به جرات می توان گفت که درب های ضد سرقت مخصوصا درب های ضد سرقت فلزی در مواجه با هر نوع دزدی مقاوم هستند به شرطی که از قفل های ایمنی نیز در آن بکار رفته باشد.

در درب معمولی از چه قفلی استفاده می شود؟

قفل هایی که بر روی درب معمولی نصب می شوند بسیار ساده و دارای ساختار مکانیکی هستند. این قفل ها توسط ابزارهای بسیار ساده مانند سنجاق هم باز می شوند و به هیچ عنوان ایمن نیستند. ضریب سرقت در این نوع از مکان ها نیز به مراتب بیشتر است.

قفل های درب ضد سرقت از چه نوعی هستند؟

از نوع قفل های گاوصندوقی هستند که تعداد زیادی زبانه دارند. زبانه این نوع از قفل ها در جهات مختلف وارد درب می شوند و این امر امنیت را به شدت افزایش می دهد.

در درب های چینی از قفل چند زبانه استفاده می شود؟

قفل درب های چینی دارای 4 زبانه و درب های ترک از 7 تا 11 زبانه هستند. هر چه تعداد زبانه ها بیشتر باشد قطعا بهتر خواهد بود.

ورقه های استفاده شده در درب ضد سرقت چه ضخامتی دارد؟

ورقه هایی که در درب ضد سرقت به کار می روند از ضخامت قابل قبولی برخوردار هستند و این امر یکی دیگر از موارد تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی محسوب می شود.

لولاهای درب ضد سرقت با درب معمولی چه تفاوتی دارند؟

علاوه بر این تعداد لولاهای بیشتر نسبت به درب های معمولی باعث می شود که درب استحکام بیشتری داشته باشد و بتواند وزن سنگین درب را تحمل کند. در صورتی که لولاهای درب معمولی ضعیف هستند و ممکن است خیلی سریع از رگلاژ خارج شوند

رگلاژ چیست و به چه معناست؟

رگلاژ به معنی نظیم بودن لولاهاست که باعث می شود درب در هنگام باز و بسته شدن به طور دقیق در جای خود قرار بگیرد و صدای ناهنجار تولید نکند.

نحوه نصب این درب ها چه تفاوتی دارند؟

درب های ضد سرقت به دلیل ساختاری که دارند دارای نصب سخت تری نسبت به درب های معمولی هستند. این درب ها باید به همراه چارچوب نصب شوند. گارانتی یکی دیگر از تفاوت درب ضد سرقت و درب معمولی محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *