درب اتاق خواب جدید

images

درب اتاق خواب جدید، به درب‌هایی اطلاق می‌شود که دارای زیبایی خاص و مناسب با هر نوع دکوراسیون داخلی می‌باشد. درب‌های اتاقی لوکس اصولا از جنس mdf با روکش راش و یا pvc می‌باشد که با استفاده از رنگ پلی اورتان رنگ آمیزی شده است. برخی از این درب‌های لوکس به صورت برجسته و کاملا خاص می‌باشند.

درب اتاق خواب جدید ارزان:

انواع درب اتاق خواب ارزان شامل این موارد می‌باشد، که به طور سنتی در منازل متوسط استفاده می‌شود و دارای قابلیت رنگ پذیر و قاب‌دار بودن هستند:

  • درب hdf: این نوع درب‌ها به صورت کلاسیک و به شکل مات و از MDF فشرده در ضخامت 3.2 میلیمتر ساخته می‌شوند که قابلیت رنگ پذیری، دوام بالا و قیمت ارزان دارند.
  • درب mdf: درب‌های mdf را می‌توان یکی از درب‌های مدرن اتاق خواب دانست. و همچنین انواع طرح‌های برجسته و فلت را بر روی این درب‌ها اجرا نمود و با استفاده از روکش‌های طبیعی و یا روکش PVC پرداخت نهایی درب اتاق را انجام داد.
  • درب ملامینه: این نوع درب‌ها نوعی از درب‌های نو ظهور بازاری می‌باشند که به صورت براق عرضه می‌شوند. اما با توجه به کیفیت پایین ورق‌های ملامینه یا همان HPL دیگر استفاده از این درب‌ها توصیه نمی‌شود.
download

به طور کلی:

درب‌های MDF و HDF از لحاظ کیفیت و زیبایی در رتبه دوم قرار دارند ولی نسبت به هزینه پرداختی، کارایی خیلی بهتری دارند. هسته اصلی درب چوبی MDF عموما از چوب روسی تشکیل شده و چون روکش با حرارت 100 درجه سانتی گرادی به MDF می‌چسبد، بخاطر خشک بودن، برای محیط‌های مرطوب نیز مناسب بوده و دوام بیشتری دارند. روکش اکثر درب‌های MDF از جنس چوب راش، ملچ، PVC یا پلی استر است که بروی MDF پرس می‌شوند.

روکش‌های Pvc، ملچ و پلی استر در برابر رطوبت و مکان‌های مرطوب، کیفیت خود را حفظ می‌کنند اما اگر ضخامت این روکش‌ها کم باشد، احتمال خراب شدن لایه زیرین درب وجود دارد. اما درب‌های HDF بخاطر فشردگی بالاتر نسب به مدل‌های MDF، مقاومت بیشتری در برابر ضربه و رطوبت دارند و بهترین گزینه برای حمام و سرویس بهداشتی هستند. ترکیب استفاده از MDF و HDF به‌عنوان درب چوبی اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی می‌تواند گزینه مقرون بصرفه و کاربردی باشد.

نصب درب اتاق خواب چقدر طول می‌کشد؟

پس از انتخاب و خرید درب اتاق خواب حداکثر ظرف مدت 1 ساعت درب شما نصب خواهد شد.

download 1

چه رنگی برای درب اتاق خواب خوب است؟

انتخاب یک درب زیبا و شیک بر معماری داخلی فضا تاثیرگذار است به گونه‌ای که فضا بدون هیچ دکوراسیون و دیزاینی با توجه به همین ابزارها می‌تواند خود را زیبا جلوه کند. همانطور که به آن اشاره شد درب‌‌ها در طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند که بهتر است متناسب با فضا انتخاب شوند یعنی اگر دکوراسیون شما به سبک کلاسیک است، بهتر است به سمت درب اتاق خواب به سبک کلاسیک بروید یا اگر فضایی به سبک مدرن دارید بهتر است درب به سبک مدرن را انتخاب کنید.

مورد دیگر انتخاب رنگ مناسب است که در انتخاب درب‌ها اهمیت دارند. درب‌ها با استفاده از رنگ‌ها می‌توانند خود را نشان دهند پس بهتر است رنگی را برای درب اتاق خواب استفاده کنید که در معماری داخلی کل فضا زیبا جلوه کند. معمولا درب‌هایی به رنگ قهوه‌ای روشن، تیره و یا سفید مناسب است.

درب اتاق خواب جدید سفید طلایی:

درب اتاق خواب سفید طلایی عموما به چند صورت در بازار عرضه می‌شود: یا با استفاده از روکش PVC سفید طلایی بر روی درب وکیوم می‌شود و یا اینکه رنگ کار قبل از اینکه سیلر و کیلر نهایی را بر روی درب ایجاد کنند با استفاده از شاپان‌های طلایی بر روی درب MDF یا تمام چوب شاپان را بر روی رگه‌های درب که اغلب از روکش طبیعی بلوط می‌باشد آغشته می‌نماید و نهایت با استفاده از رنگ پلی اورتان پرداخت نهایی را انجام می‌دهد.

images 1

کارکرد اصلی درب داخلی چیست؟

درب‌های داخلی و اتاقی سازه‌های متحرکی هستند که برای استفاده در داخل ساختمان طراحی و ساخته شده‌اند. عملکرد اصلی آنها، ایجاد دسترسی ایمن برای ورود و خروج به یک فضای مجزا در ساختمان است. از این سازه‌های متحرک با این اهداف در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری استفاده می‌شود:

  1. حفظ حریم خصوصی
  2. کمک به کاهش ورود صدای سایر قسمت‌های ساختمان
  3. کمک به تهویه هوا
  4. دسترسی به نور طبیعی
  5. جدا کردن فضای‌های داخلی از یکدیگر

تاریخچه دقیقی از زمانی که بشر برای اولین بار از درب برای داخل خانه خود استفاده کرده است در دسترس نیست. اما بقایای کشف شده از مقبره‌های مصر باستان نشان می‌دهد که مردم این سرزمین برای اولین بار از درب برای جدا کردن مقبره‌ها از یکدیگر استفاده می‌کردند.

علاوه بر این اکتشافات ارزشمند، ویرانه‌های به جا مانده از ورودی‌های داخلی ساختمان‌های مربوط به دوران یونان و روم باستان نیز نشانه‌ای از محبوبیت استفاده از درب داخلی در آن زمان هستند. بنابراین درب ساختاری کاملا مفید و کاربردی است که بشر چند ده هزار سال قبل، از آن برای حفظ امنیت خود استفاده می‌کرد.

images 2

سایر درب‌های داخلی:

درب ABS:

درب ضد آب ABS معمولا در سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد Acrylonitrile Butadiene Styrene که به اختصار آن‌ را ABS می‌نامند. برای ساخت درب ضد آب ABS، ابتدا درب خامی از جنس MDF یا نئوپان 5 میل ساخته می‌شود. در مرحله بعد سطح درب خام کاملا به رزین ABS آغشته می‌شود و در مراحل بعدی کلیه سطوح درب با ورق ABS 1.2 میلی متری پوشانده می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ترکیب پلیمر ABS با نئوپان کاملا جدایی ناپذیر و طول عمر درب ABS را افزایش می‌دهد. می‌توانید انواع درب چوبی را برای سرویس مورد استفاده قرار دهید ولی قبل از آن باید درب را عایق بندی نموده تا دچار پوسیدگی نشود. بهتر است از انواع درب ضد آب برای سرویس استفاده نمایید.

درب PVC:

در کارخانه‌های تولید کننده درب ، ورق‌های HDF را به‌وسیله دستگاه ممبران با PVC نیز روکش می‌کنند و درب‌هایی با نام درب PVC و یا درب HDF روکش PVC به بازار عرضه می‌کنند. روکش pvc شفاف و براق می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *