درب ضد سرقت یکی از ملزومات زندگی امروز است. در این مقاله سعی می کنیم شما را با انواع درب ضد سرقت اقتصادی ارزان قیمت بیشتر آشنا کنیم. عملکرد درب های ضد سرقت تنها به امنیت خلاصه نمی شود. جلوگیری از انتشار صدای داخل ( حریم صوتی )، جلوگیری از هدر رفت انرژی و همچنین ورود گرد و غبار، از دیگر امکانات این محصول است. این امکانات مختلف، نیاز به قطعات تشکیل دهنده متفاوتی دارد.

درب ضد سرقت ارزان:

به طور کلی در بازار ایران، درب ضد سرقت ارزان در دو نوع موجود است: 

هر یک از این دو، به دلیل ویژگی‌هایی که در ساخت آن‌ها وجود داشته، قیمت پایین‌تری می‌توانند داشته باشند. کدام یک از این درب‌ها گزینه بهتری برای تأمین امنیت خانه است؟

درب ضد سرقت ارزان چینی:

 درب ضدسرقت چینی جزء درب‌های بی‌کیفیت در بازار فروش درب‌های ضد سرقت است ولی با این حال طرفداران خاص خود را دارد. مقاومت این درب‌ها نسبت به سایر درب‌های ضد سرقت پایین‌تر می‌باشد. این درب‌ها، از ورق‌های آهنی ساخته می‌شوند و اثری از ورق‌های فولادی در آنان نیست. عدم وجود ورق‌های فولادی در این درب‌ها، موجب پایین آمدن کیفیت درب ضد سرقت می‌شود. این درب‌ها ساخت کشور چین هستند و مستقیما از چین وارد می‌شوند.

از آنجایی که درب ضد سرقت ارزان چینی مقاومت بالایی در برابر فشارهای خارجی و یا اقدام به سرقت ندارند استفاده از آنها برای محیط‌هایی که نیاز به امنیت بالا دارند توصیه نمی‌شود. این درب‌ها تنها ظاهری زیبا دارند که می‌توانید برای ایجاد ظاهری زیبا برای ورودی ساختمان و یا محیط کار خود اقدام به خرید آن‌ها کنید.

درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 3 مدل دو قاب شطرنجی کد 41303
درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 3 مدل دو قاب شطرنجی کد 41303

خصوصیات درب ضد سرقت چینی:

درب ضد سرقت ارزان چینی سبک‌ترین نوع درب‌های ضد سرقت به شمار می‌آید. در ساخت این درب‌ها از ورقه‌های چوبی و آهنی کم ضخامت بهره گرفته می‌شود که علاوه بر بی‌کیفیت بودن این درب‌ها در برابر سرقت است. خصوصیات درب‌های چینی عبارتند از:

  • وزنی در حدود 40 کیلوگرم دارند.
  • در قسمت داخلی آن ها از مقوای فشرده استفاده می‌شود.
  • درب‌های ضد سرقت چینی ارزان رتبه دارند که نسبت به این رتبه بندی مقاومت بهتری را از خود نشان می‌دهند.
  • قفل درب‌های ضد سرقت چینی در برابر سرقت مقاوم هستند و تنها ناکارآمدی آن ها از جانب سرقت جنس بدنه درب است.
  • این درب های شبکه فلزی ندارند.
  • در ساخت آنها از متریال سبک مانند ورق‌های آهنی و مقوا بهره گرفته می‌شود.
  • قیمت این درب‌ها بیشتر از درب‌های ضد سرقت ارزان ایرانی است.

درب ضد سرقت ارزان ایرانی:

درب ضدسرقت ایرانی که با قیمت پایین‌تری روانه بازار می‌شود، به لحاظ کیفیت همانند انواع چینی بی‌کیفیت نیستند، اگر چه می‌توان گفت در قیاس با انواع گران‌ قیمت‌تر شاید کیفیت پایین‌تری داشته باشند. اما مهم‌ترین دلایلی که برای این قیمت پایین وجود دارد، عبارت است از:

  • در این درب‌ها از فولاد به جای آهن استفاده شده است و به همین دلیل با هزینه پایین‌تری ساخته می‌شوند.
  • این گونه درب‌ها با توجه به این که در داخل کشور ساخته می‌شوند، هزینه‌هایی همچون ترخیص گمرک ندارند و پایین بودن قیمت آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

فاکتورهای موثر در قیمت درب ضد سرقت:

عوامل مختلفی می‌توانند در قیمت درب ضد سرقت تاثیر گذار باشند. این میزان می‌تواند تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر داشته باشد به طور مثال اگر در تولید محصولی از متریال درجه چندم استفاده شود قیمت‌ها به شکل باور نکردنی کاهش می یابد.

از دیگر مواردی که در قیمت نهایی بسیار تاثیر گذار است و همچنین از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، قفل درب است که در صورت استفاده از قفل‌های تیپ ترک و یا کاله می‌توان علاوه بر افزایش ایمنی در دراز مدت، دچار خرابی نمی‌شوند و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند. حداقل مدت زمانی که این قفل‌ها را گارانتی می‌کنند حدود 2 تا 3 سال می‌باشد که نشان از کیفیت بالای این محصولات را می‌دهد.

یکی دیگر از عواملی که در قیمت گذاری و ارزان شدن محصولات تاثیر خیلی زیادی دارد، کاستن از متریال است. به این صورت که در زمانی که می‌خواهند از یونولیت استفاده کنند از محصولات کم وزن و بی‌کیفیت بهره می‌برند. یا اگر چهارچوب استاندارد 1.5 میلی متر است در این محصولات حداکثر از چهارچوب‌هایی با ضخامت 0.7 یا 0.8 میلی متر استفاده می شود.

درب ضد سرقت اقتصادی ارزان
درب ضد سرقت اقتصادی ارزان

به طور کلی، عوامل موثر در هزینه نهایی به شرح زیر است:

  • یراق آلات درب ضد سرقت
  • ضخامت چهارچوب
  • جنس و نوع رویه و ضخامت MDF
  • رنگ معمولی یا پلی اورتان
  • قفل‌های تیپ ترک تورسان یا قفل‌های کاله ترکیه
  • استراکچر داخلی و ورق‌های فولادی برای استحکام و حفظ امنیت

درب ضدسرقت ارزان و با کیفیت را از کجا تهیه کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید درب ضد سرقت اصل و مقاوم، فروشگاهی است که از آن اقدام به خرید درب می‌کنید. فروشگاه‌های زیادی در سطح شهر اقدام به فروش درب‌های ساختمانی نموده‌اند، اما آیا همه درب‌های موجود در این فروشگاه‌ها دارای کیفیت هستند؟ بهتر است برای خرید درب ضد سرقت در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌نمایید یک درب باکیفیت از یک برند معتبر را خریداری نمایید.

درب خان از بهترین و معتبر ترین شرکت‌های تولید و عرضه درب ضد سرقت و سایر درب ها در ایران است. شما می توانید بهترین و مقاوم ترین درب های ضد سرقت را از شرکت ما تهیه فرمایید. خرید از یک شرکت معتبر درب ساختمانی این امکان را به شما می‌دهد تا بهترین محصول را بدون واسطه و با قیمت فوق العاده مناسب و ارزان تهیه کنید. 

مقایسه درب ضد سرقت ارزان و سایر درب های ضد سرقت دیگر

به درب‌های ضد سرقت ارزان، درب‌های ضد سرقت اکونومی و اقتصادی نیز می‌گویند. درب های ضد سرقت ویژگی‌های خاصی دارند و این ویژگی‌ها سبب تفاوت قیمت آن با سایر این درب‌ها می شود. 

این ویژگی ها عبارت است از:

  1. ضخامت درب‌های ضد سرقت ارزان اکثرا ۱. ۵ میلیمتر است.
  2.   بیشتر سیستم قفل این درب‌ها از نوع قفل‌های توپی با کیفیت است.
  3.   رنگ‌ آمیزی این درب‌ها با رنگ‌های مقاوم و با کیفیت انجام می‌گیرد.
  4.   درب‌ها مقاومت زیادی در مقابل نور آفتاب و عوامل محیطی دارند.
  5.   رویه خارجی درب‌ها از جنس متریال‌های با کیفیت انتخاب می‌شود تا مقاومت و ایمنی خوبی داشته باشد.
Picsart 23 01 02 13 22 52 693

درب‌ ضد سرقت ارزان خارجی

همانگونه که در بالا گفته شد بین درب‌های ضد سرقت ارزان درب‌های چینی و ترک نیز مشاهده می‌شوند. در ساختار این نوع درب ها متریال‌های متفاوت درجه به کار گرفته می‌شود. برای نمونه شبکه فلزی ندارمد و یا وزن کمتری دارند، سیستم قفل متفاوتی نسب به سایر درب‌ها دارند، همچنین از ابزار و یراق آلان لوکس در آن ها به کار گرفته نمی شود.

لازم به ذکر است که کیفیت روکش درب ضد سرقت گران ممکن است با ارزان متفاوت باشد. با این وضعیت باید بدانید که درب‌های ضد سرقت ترک و چینی در مقایسه با درب ضد سرقت ایرانی قیمت بیشتری داشته و دلیل این گران بودن نوسان در بازار ارز، گمرک، حمل و نقل و مونتاژ است.

درب ضد سرقت ارزان ترک 

درب‌های ضد سرقت ترک از مدل درب های وارداتی هستند که از کشور ترکیه وارد می شوند. درب ضد سرقت ترک به نسبت به درب‌های چینی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. ولی کیفیت آن با نمونه های ایرانی برابر است.  در ساخت این درب ها از متریال های با کیفیت و ویژه استفاده می شود. از این متریال ها به چوب با کیفیت و ورق های آهنی آب دیده می‌توان اشاره داشت.

کیفیت خوب و زیاد این درب های ضد سرقت در مقایسه با سایر درب های ضد سرقت سبب شده است تا این درب ها اولین و آخرین انتخاب خریداران درب های ضد سرقت باشد. لازم به ذکر است که قیمت این درب ها به دلیل وارداتی بودن و کیفیت بالای آن ها قیمت به مراتب بیشتری در مقایسه با درب های ضد سرقت چینی و درب های ضد سرقت ایرانی دارند. 

دربهای سری لوکس
روکش راش ضد دیلم ابعاد ۲۱۰×۱۱۰×۱۸ محافظ قفل قفل کاله ترکیه

نکات مهم درباره خرید درب ضد سرقت ارزان قیمت:

در فوق به انواع درب‌های ضد سرقت ارزان اشاره شد. همچنین ممکن است در میان محصولات فروشگاه ها درب های فیک و قلابی نیز به فروش برسند که با نداشتن آگاهی و شناخت از مشخصات این محصولات، احتمال دارد به اشتباه این درب ها را خریداری کنید. اما غافل از اینکه این درب قلابی در برابر با هزینه ای که برای خرید آن پرداخت نموده اید هیچ امنیت و ارزشی ندارد.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که این مشکل برای شما پیش نیاید و دربی که خریداری کرده‌ایذ امن و استاندارد باشد اولین و پر اهمیت ترین توصیه ای که به خریداران این نوع درب ها داریم، خرید درب ضد سرقت از یک فروشگاه معتبر و نام آشنا است. درب ضد سرقت خان یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش محصولات درب ساختمانی در ایران می‌باشد. محصولات موجود در این شرکت تولیدی همگی با توجه به استانداردهای مشخص شده تولید و دارای بالاترین سطح کیفی هستند. بهتر است بدانید که شما می توانید محصولات را با قیمت بسیار مناسب از  شرکت ما خریداری کنید.

از مهم ترین نکات موجود در زمان خرید درب ضد سرقت ارزان باید رعایت کنید، میتوان به این موارد اشاره نمود:

  • خرید این نوع درب از یک مرکز فروش معتبر مانند درب خان
  • دربی که خریداری می کنید دارای استراکچر فلزی و آهنی باشد.
  • دارای عایق صوتی باشد.
  • امن ترین قفل ضد سرقت از برترین برندهای بر روی درب نصب شده باشد(بهترین برند قفل ضد سرقت از برندهای ترک و ایتالیایی می باشد)
  • ابعاد درب با محل مورد نصب همخوانی داشته باشد.
  • درب مورد نظر شما باید دارای ظاهری شیک و متناسب با نمای ساختمان شما باشد.

رعایت این موارد به شما کمک می کند تا دربی را خریداری کنید که هم امنیت و هم زیبایی را برای ساختمان شما ایجاد کند. هر چند با استفاده از امکانات دیگر همچون نصب قفل هوشمند و یا نصب دزدگیر بر روی در ضد سرقت می توانید این امنیت را بیشتر کنید که البته استفاده از این امکانات سبب بیشتر شدن قیمت درب خواهد شد

Picsart 23 01 02 15 42 37 216

درب ضد سرقت ارزان قیمت بدون کیفیت:

شاید ضرب المثل ( هیچ گرانی بی حکمت نیست، هیچ ارزانی بی علت) را شنیده باشید. یکی از نمونه‌های درب ضد سرقت ارزان قیمت که در بازار فعلی مشاهده می‌شود، نمونه بدون کیفیت آن است. اینکه چرا یک درب ضد سرقت بدون کیفیت است دلایل مختلفی دارد.

از جمله این دلایل:

به کار گیری از مواد اولیه بی کیفیت:

برخی تولیدکنندگان درب از کارهایی برای کاهش قیمت تمام شده محصولات خود در پیش می‌گیرند، برای مثال استفاده از مواد اولیه با کیفیت پایین است. به عنوان نمونه می‌توان به رنگ مورد استفاده در تولید درب اشاره کرد. استفاده از رنگ با کیفیت پایین در چهارچوب و لنگه باعث می‌شود پس از گذشت چندین ماه از خریداری محصول، رنگ رویه کدرتر شود، رنگ پریدگی اتفاق بیافتد و جذابیت و زیبایی درب بسیار کاهش یابد. همچنین یکی دیگر از مواردی که می‌توان به آن اشاره نمود، استفاده از یراق آلات طرح اصل و با کیفیت پایین است. یراق آلات طرح اصل قیمت پایین‌تری داشته و به مراتب از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند.

کاهش مواد اولیه در تولید درب:

 درب ضد سرقت برای تامین امنیت ساختمان نصب می‌شود و باید حداقل استانداردهای لازم را دارا باشد. یکی از این موارد داشتن ورق سرتاسری درون لنگه درب با ضخامت مناسب است. برخی تولیدکنندگان جهت کاهش قیمت محصول خود ورق سرتاسری استفاده نمی‌کنند، بلکه ورق داخلی و همینطور ورق MDF با ضخامت پایین استفاده می‌کنند، اصول تقویتی ورق داخلی را رعایت نمی‌کنند و در کل با کاهش مواد اولیه در تولید درب، از سطح امنیت درب کاسته و با تولید و توزیع چنین محصولاتی، امنیت ساختمان‌ها را به خطر می‌اندازد.

درب ضد سرقت ارزان قیمت با کیفیت:

در تولید درب ضد سرقت ارزان با کیفیت تمامی موارد و استانداردهای درب با کیفیت رعایت می‌شود. از این رو با انتخاب چنین محصولی تامین نسبی امنیت ساختمان برآورده می‌شود. در تولید چنین محصولاتی موارد تزیینی و لوکس سازی درب مثل استفاده از طرح برجسته، استفاده از ورق داخلی با ضخامت بالا و استفاده از طرح‌های CNC پیچیده در اولویت قرار نمی‌گیرد و این محصولات در طرح‌های ساده ولی شیک و جذاب تولید می‌شوند.

با توجه به اینکه نوع رویه از نظر جنس و مدل ساخت تاثیر بسیار بالایی در قیمت محصول دارد از این رو عمدتاً در تولید درب ضد سرقت ارزان با کیفیت از رویه‌هایی با جنس PVC و ضد خش نیز استفاده می‌شود. محصولات تولید شده با این نوع رویه‌ها علاوه بر داشتن قیمت مناسب، از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردارند، مورد توجه خریداران به خصوص انبوه سازان قرار می‌گیرند.

23

آیا درب ضد سرقت ارزان امنیت دارد؟

مطالب گفته شده درمورد ویژگی‌های درب باید در تمامی درب‌های ضد سرقت رعایت شود ولی مشاهده شده که بسیاری از تولیدکنندگان برای سود بیشتر موارد امنیتی را کامل رعایت نمی‌کنند.

ویژگی کلی درب‌های ضد سرقت موجود در بازار:

  • در داخل درب ضد سرقت ورق فولادی یکپارچه ای داخل لنگه درب قرار گرفته است .
  • به منظور عایق بودن و مقاومت در برابر حریق و صدا فضای خالی بین این ورق با پشم شیشه پر شده است.
  • چهارچوب مخصوصی که با درب‌ها ارائه می‌شود از ورق فولادی مستحکمی ساخته شده است.
  • قفل کاله ترک سه زبانه (لوله ای یا شاخ دار).
  • برخی از این دربها مجهز به سیستم قفل مرکزی و دزدگیر می باشد.
  • یک لایه فولاد آبدیده مخصوص روی قسمت توپی قفل‌ها را پوشانده و در مقابل سوراخ‌کاری و برش  مقاومت بسیار بالایی دارد.