سرای نوآوری صنعت ساختمان راه‌اندازی می‌شود

سرای نوآوری صنعت ساختمان راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی سرای نوآوری صنعت ساختمان در این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزاشر گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی طهرانچی با بیان اینکه اکنون در جهان سازمان‌هایی مانند Coursera به وجود آمده که ماحصل ۲۷۰ شرکت بزرگ چندملیتی و دانشگاه‌های برجسته دنیاست که ۵۴۰۰ مهارت را به صورت مجازی آموزش داده و مدرک ارائه می‌کند، گفت: به دلیل فعالیت این سازمان‌ها، امروزه دانشگاه‌های جهان مورد تهدید واقع شده‌اند. برای مقابله با این تهدید، باید ضریب تبدیل دانایی به توانایی داشته باشیم تا بتوانیم دانش را به معرفت، توان درک و حل مسئله را به مهارت در عمل و ایده‌آرایی و خلق فناوری را به منافع مردم با نوآوری گره بزنیم.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید فضای خود را تغییر دهد. همه ما مسئول یاددهی هستیم و دانشجو هم برای یادگیری به دانشگاه می‌آید، اما آیا یاددهی ما به یادگیری توان‌افزا تبدیل می‌شود؟ دانشجو به دانشگاه نمی‌آید که از ما دانش بگیرد، بلکه می‌آید تا معرفتش افزایش یافته و مهارت در عمل پیدا کند؛ بنابراین یاددهی و یادگیری باید در عمل با یکدیگر انطباق داشته باشد. اگر می‌خواهیم دانشگاه بماند، باید از دالان دانایی به سکوی دانایی- توانایی نقل مکان کنیم. یعنی فضای تعاملی (یاددهی- یادگیری) به فضای ارزش‌آفرین (دانایی-توانایی) با هدف رشد برسد.

به نقل از دانشگاه آزاد، وی با بیان این‌که دانشگاه تاکنون به اثرات متقابل یاددهی و یادگیری توجه نداشته است، اظهار کرد: مدل دانشگاه آزاد اسلامی برای اصلاح آموزش عالی، اتصال دانشگاه به جامعه است و برای آن مفهوم «سرا» را مطرح کرده‌ایم تا مانند رشته‌های علوم پزشکی، بتوانیم یک محیط تربیت عملی برای تمامی رشته‌ها داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح مسکن کارکنان و اعضای هیأت علمی علاوه بر اینکه به موضوعات معیشتی و تأمین مسکن کارکنان توجه دارد، به دنبال ایجاد محیط عملی برای تربیت دانشجویان رشته‌های مهندسی است و در این راستا به زودی سرای نوآوری صنعت ساختمان راه‌اندازی خواهد شد. ۷۳۰ شغل با صنعت ساختمان مرتبط است و باید در این حوزه تحول ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *