درب ضد سرقت شیشه خور چه ویژگی هایی دارد؟

pattern hatched scaled 1

درب ضد سرقت شیشه خور چه ویژگی هایی دارد؟

درب ضد سرقت شیشه خور تلفیقی از درب چوبی و شیشه که در وسط درب قرار می‌گیرد می‌باشد. درب ضد سرقت شیشه خور دارای قطر رویه ۱۰ میلی‌متر ترکیه بوده و رنگ پلی اورتان با روکش راش نمایی زیبا به این درب بخشیده است. بیشتر مشتریان و خریداران درب ضد سرقت شیشه خور آن را به خاطر زیبایی خواصی که دارد می‌خرند.

حال به چند ویژگی منحصر به فرد این نوع از درب‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کمک گرفتن از سازه فلزی ایمن برای اسکلت درب
  • ایمن بودن شیشه‌ها در مقابل ضربه و انواع اسید
  • نداشتن دید از دو سمت شیشه (عدم انتقال نور از شیشه)
  • امکان نصب اقسام مختلف دستگیره
  • توانایی نصب انواع مختلف شیشه با طراحی‌ها و ابعاد متفاوت
  • سفارش درب در سایزهای مختلف و سفارشی ممکن است
  • توانایی تغییر رنگ درب و شیشه متناسب با سلیقه مشتری
  • استفاده از بهترین روکش‌های چوب، و قابلیت انتخاب روکش‌ها توسط مشتری

ساختار امنیتی این نوع درب‌ها چطور است؟

قیمت درب ضد سرقت شیروانی شیشه خور کد 81422
درب ضد سرقت مدل شیروانی شیشه خور کد 81422

اول از همه باید گفت که مسائل ظاهری تاثیری بر امنیت درب ندارد. برخی موارد مانند روکوب، تنها برای زیبایی به‌کار می‌روند و نه چیز دیگری.
قفل‌ها در امنیت درب تاثیر بسزایی دارند. در حال حاضر چندین نوع قفل در بازار موجود است.
قفل‌های مخصوص درب ضد سرقت با کلیدهایی به اصطلاح کامپیوتری نسل اول قفل‌های قدرتمند بودند. اما در حال حاضر، سارقین با شکستن روزت درب و رسیدن به بدنه قفل و در ادامه با شکستن بدنه قفل و تعویض مغزی‌ها با کلید خود درب را باز می‌کنند. این فرایند ساده نیست و زمان بر است اما کم کم می‌بایست از این قفل‌ها عبور کرد.
بعد از قفل‌های نسل اول قفل‌های گاوصندوقی به بازار آمدند که به مراتب امنیت بیشتری دارند. تنها نکته منفی این قفل‌ها، اندازه بزرگ کلید آن است که حمل آن را دشوار می‌کند.


قفل استفاده شده در درب ضد سرقت شیشه‌ای:


قفل درب ضد سرقت یکی از قسمت‌هایی می‌باشد که در ایجاد امنیت درب ضد سرقت بسیار مهم است. به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد چراکه یک سارق در اولین مرحله برای ایجاد سرقت با استفاده از قفل کار خود را انجام می‌دهد و در مرحله بعد به سراغ سایر قسمت‌های درب می‌رود.

اما روزت درب چیست؟

روزت درب همان قطعه فلزی دایره‌ای شکل است که روی قفل قرار می‌گیرد و از آن محافظت می‌کند. یک فلز دایره شکل هم به درب شما زیبایی می‌بخشد و هم از قفل محافظت می‌کند. بنابراین هرچه کیفیت آلیاژ روزت درب بیشتر باشد احتمال شکسته شدن آن کمتر خواهد بود و درب ضد سرقت شما امن تر است.

پروفیل‌های فلزی و ورقه یکپارچه فلزی داخلی از مهم‌ترین بخش‌های این محصول امنیتی هستند. داخل این درب‌ها با پروفیل فلزی شبکه بندی می‌شود. یعنی تعدادی پروفیل به صورت افقی و تعدادی به صورت عمودی به داخل ساختار درب جوش داده می‌شوند و در کنار آن‌ها ورقه فلزی یکپارچه قرار می‌گیرد تا درب در مقابل دیلم و تخریب مقاوم شود.

روکش های طبیعی این درب:

لازم است بدانید که روکش‌های طبیعی از راش و گردو بیشتر ساخته می‌شود و نسبت به روکش‌های مصنوعی که از جنس لمینت و ام دی اف می‌باشند گران تر می‌باشد. یکی دیگر از مسئله‌های مهم در مورد روکش درب نیز این است که شما می‌توانید در رنگ‌های مختلفی این روکش‌ها را با توجه با دکوراسیون داخلی منزل خریداری و نصب نمایید.


سوالا متداول

چه نوع روکشی به کار رفته است؟

یکی از نکات بسیار مورد توجه برای خرید درب ضد سرقت توجه به این می‌باشد که روکش درب از چه نوعی باشد. به طور کلی برای ساخت درب‌های ضد سرقت از روکش‌های مختلفی استفاده می‌شود شما می‌توانید برای درب ضد سرقت خود از روکش‌های طبیعی یا روکش‌های مصنوعی استفاده نمایید.

ساختار درب ضد سرقت شیشه خور چگونه است؟

داخل این درب سر تا سر فولاد می‌باشد و ضخامت چهارچوب آن ۱۸ سانتی متر است و رویه آن ۱۰ میلی‌متر در نظر گرفته شده است.در ساخت این درب از روکش راش و رنگ پلی اورتان ترکیه استفاده گردیده است. از این نوع درب‌ها معمولا به عنوان درب ورودی لابی یا درب اصلی ساختمان مسکونی و یا اداری استفاده می‌شود. در کشور ما معمولا از چهارچوب‌های فلزی ساده و روکوب دار برای درب‌های شیشه خور استفاده می‌شود. بخش شیشه‌ای نیز معمولا به دو حالت ساده و طرح‌دار ارائه می‌شود.

در درب ضد سرقت شیشه خور چه نوع قفل هایی به کار رفته است؟

قفل‌های مخصوص درب ضد سرقت با کلیدهایی به اصطلاح کامپیوتری نسل اول قفل‌های قدرتمند بودند. اما در حال حاضر، سارقین با شکستن روزت درب و رسیدن به بدنه قفل و در ادامه با شکستن بدنه قفل و تعویض مغزی‌ها با کلید خود درب را باز می‌کنند. این فرایند ساده نیست و زمان بر است اما کم کم می‌بایست از این قفل‌ها عبور کرد.

روزت درب چیست؟

روزت درب همان قطعه فلزی دایره‌ای شکل است که روی قفل قرار می‌گیرد و از آن محافظت می‌کند. یک فلز دایره شکل هم به درب شما زیبایی می‌بخشد و هم از قفل محافظت می‌کند.

کیفیت آلیاژ چه تاثیری بر جلوگیری از سرقت دارد؟

هرچه کیفیت آلیاژ روزت درب بیشتر باشد احتمال شکسته شدن آن کمتر خواهد بود و درب ضد سرقت شما امن تر است. پروفیل‌های فلزی و ورقه یکپارچه فلزی داخلی از مهم‌ترین بخش‌های این محصول امنیتی هستند. داخل این درب‌ها با پروفیل فلزی شبکه بندی می‌شود. یعنی تعدادی پروفیل به صورت افقی و تعدادی به صورت عمودی به داخل ساختار درب جوش داده می‌شوند و در کنار آن‌ها ورقه فلزی یکپارچه قرار می‌گیرد تا درب در مقابل دیلم و تخریب مقاوم شود.

روکش های طبیعی از چه ساخته می شوند؟

لازم است بدانید که روکش‌های طبیعی از راش و گردو بیشتر ساخته می‌شود و نسبت به روکش‌های مصنوعی که از جنس لمینت و ام دی اف می‌باشند گران تر می‌باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *