مشخصات درب ضد حریق‌ مناسب

درب ضد سرقت قهوه ای روشن
درب ضد سرقت قهوه ای روشن

درب ضد حریق‌ و آتش سوزی یک اصل بااهمیت و بخشی از مجموعه حفاظتی ساختمان‌ است که با هدف نجات‌ اشخاص به هنگام تخلیه بنا، در محدوده های پر تهدید مورد توجه گرفته است. حاصل اصلی‌ این درب پیشگیری و ایجاد درنگ در پخش شعله آتش است. لازم است بدانید که وارد شدن دود حتی از شعله های آتش‌ پرخطر تر بوده و موجب فوت و مرگ می گردد ، از این رو درب ضد حریق‌ باعث جلوگیری از نفوذ دود به مکان های دیگر خواهد شد.

از درب های ضد حریق در کدام جاها بهره برداری می کنند؟

درب های ضد حریق معمولاٌ در فضاهایی مثل موتورخانه ، توقفگاه و … به منظور تفکیک یک محیط‌ پر ریسک از مکان های دیگر ،بهره برداری می شود. برای عملکرد خوب بهتر است که دیوارها، سقف‌ و درب ها نیز‌ برای مقدار زمان‌ نسبتاً طولانی مقاوم باشند . با دقت به آئین کتاب های داخلی کشوری؛ در بنا های تجاری – اداری‌ ، هتل ها و برخی از بنا های مسکونی این درب ها مورد‌ بکارگیری قرار می گیرد . بنابراین اول باید مقررات داخل ساختمان را بررسی نمایید. این گونه درب عموماً به عنوان درب های داخلی‌ مصرف دارند ، ولی با توجه به کاربری بنا ، مقدور است‌ که به عنوان درب ورودی‌ منزل هم مورد‌ بکارگیری قرار گیرد .

تولید درب ضد سرقت مدرن مدل 606 کد 41606
درب ضد سرقت مدرن مدل 606 – کد 41606

مشخصات فنی درب ضد حریق‌ درب خان با میزان طاقت ۱۲۰ دقیقه به تشریح زیر خواهد بود:

  • پروفیل چهار چوب‌ از ورق گالوانیزه به ضخامت‌ ۱/۲۵ میلیمتر‌ 
  • دارای نوار دودبند پف شونده ۱ .۵ سانتی متر ساخت کشور‌ ترکیه و مقاوم در مقابل حریق
  • مواد‌ تشکیل دهنده لنگه‌ درب ضد حریق‌ شامل دو بستر ورق پولادین گالوانیزه به ضخامت‌ ۱ میلی‌متر‌ که دارای تقویت کننده های مخصوص جهت با دوام سازی جایگاه نصب یراق‌ آهن آلات‌ خواهد بود و نیز شبکه های پشتیبانی کننده داخلی جهت استحکام درب و هم پیشگیری از ریزش عایق‌ درونی
  • هسته‌ مربوط به‌مرکز درب ضد حریق از پشم‌ سنگ با سنگینی مخصوص ۱۲۰ کیلو گرم تشکیل شده‌ که مقاوم در برابر گرما تا دمای ۸۵۰ درجه‌ سانتیگراد بدون‌ تغییر شکل‌یراق آلات‌ فولادی و لولای ویژه قابل تنظیم با دستگیره آنتی پنیک ( مارک SGS Touch ) ویژه خروج‌ اضطراری‌ 
  • طراحی‌ نما‌ و تغییر ابعاد بر اساس نگرش مشتری . 
  • آرام‌ بند‌ دارای تأییدیه جهت‌ حاصل دودبند و آتش بند در ساختمان و قابلیت‌ نصب شیشه به ابعاد دلخواه مشتری.
  • درب ضد حریق‌ براساس‌ استاندارد‌ B .S ساخته‌ و تست شده‌ است.

برپایی درب های ضد حریق‌

درب خان

از آنجایی که این درب به قصد پیشگیری از نفوذ‌ آتش‌سوزی مورد مصرف قرار می گیرد؛ نصب آن بایستی به حالت دقیق‌ انجام‌ گیرد تا دقیقا در چهارچوب خود‌ قرار بگیرد . به عبارتی نصب درست آن بر حاصل درب در زمان حریق موثر است‌ . در فرایند نصب؛ درب باید به شکل کاملاً‌ دقیق در چهارچوب قرار گرفته ، درزگیرها بدون‌ هیچ گونه اشکالی نصب گشته و لولا‌ها‌ هم بازبینی شوند‌ . معمولاً شرکت های تولید کننده نصب آن را بر عهده می گیرند.

چه وقتی نصب درب با دوام در برابر حریق ضروری بوده است ؟

تولید درب ضد سرقت یکرو فلز دلفینی مدل 4 کد 41304
درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 4 مدل دلفینی کد 41304

بهره گیری از درب های ضد حریق در بناهای تجاری ، مسافرخانه ها (هتل ها) و مرکزهای خرید‌ لزوم دارد. این موضوع به دو دلیل‌ کارکرد مفیدی خواهد داشت:

  • فراهم آوردن ایمنی در مسیرهای تخلیه‌ از بنا به بیرون‌ موقع بروز‌ بحران؛ این مر موجب می شود تا ساکنین در مسیرهای امن‌ که شعله‌های‌ آتش در آنجا متفرق نشده است، تردد‌ نمایند. و از محل حادثه‌ دور‌ شوند .
  • هنگامی که اهالی ساختمان‌ در حین حریق در یک مکان به تله افتاده اند؛ درب ضد حریق سرعت‌ پخش شعله را کمتر میکند. در نهایت تیم‌ آتش‌ نشانان زمان لازم را برای عملیات‌ نجات‌ افراد خواهند داشت.
درب خان

نحوه تعیین‌ جهت‌ بازشو دربهای ضد حریق‌ چگونه است؟

جهت بازشو درب های ضد حریق‌ باید به صورتی در دید گرفته شود‌ که ضمن تسهیل در مواقع خروج اضطراری – مزاحمتی برای ورود و خروج‌ فوری افراد از داخل‌ ساختمان و هچنین جهت ورود گروه‌های‌ امداد و نجات‌ ایجاد‌ نکند . اکثراً جهت بازشو به شکل بیرون بازشو از سمت‌ واحد‌ آپارتمان‌ به سمت‌ راه‌ پله‌ اضطراری می باشد. با در نظر گرفتن این نکته‌ که مانعی جهت خروج‌ افراد از باقی طبقه‌ها ایجاد نکند.

انواع درب های ضد حریق

درب ضد حریق استاندارد، در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به درب های ضد حریق شیشه ای، درب های ضد حریق فلزی و درب های ضد حریق چوبی اشاره نمود. همه ی این درب هایی که ذکر می تواند به صورت کاملا استاندارد و یا این که فیک در بازار موجود باشند.

اما مهم ترین مسئله این است که ما از کجا فرق درب های ضد حریق غیر استاندارد با درب ضد حریق استاندارد را تشخیص دهیم؟ این سوال یکی از اصلی ترین دغدغه هایی است که اکثر افراد در حین خرید درب ضد حریق دارند.

ابعاد استاندارد درب ضد حریق فلزی تک لنگه

به طور کلی اگر بخواهیم ابعاد درب ضد حریق تک لنگه را برای شما شرح دهیم، می‌توانیم به چند ابعاد زیر اشاره کنیم:

  • کمترین عرض تردد:  85 سانتیمتر و کمترین ارتفاع تردد: 190 سانتی متر می باشد.
  • بیشترین عرض تردد: 120 سانتیمتر و بیشترین ارتفاع تردد: 250 سانتی متر می باشد.
استفاده از گارانتی چگونه است ؟

جهت بهره مندی از خدمات گارانتی شما می توانید با کلیک بر روی « درخواست خدمات گارانتی » وارد صفحه مربوطه شوید و با تکمیل فرم مربوطه درخواست خود را ارسال نمایید . همچنین می توانید جهت پیگیری با شماره های مندرج در « تماس با ما » تماس حاصل فرمایید .

چطور باید گارانتی را فعال کنیم ؟

جهت فعال سازی گارانتی درب ضد سرقت خان ، شما می توانید با کلیک بر « فعال سازی گارانتی » وارد صفحه مربوطه شوید و گارانتی محصول خریداری شده را فعال نمایید . از تاریخ فعال سازی درب شما به مدت یک سال گارانتی میشود .

آیا لوازم خانگی بزرگ را میتوان به راحتی از درب ضد سرقت عبور داد ؟

دربهای ضد سرقت به صورت دو استاندارد 105210 سانتی متری و 110210 سانتی متر تولید می شوند . که ابعاد بازشود در استاندارد 105210 برابر 91 سانتی متر و برای 110210 ابعاد بازشو برابر 96 سانتی متر می باشد . لذا با توجه به اینکه بزرگترین عرض لوازم خانگی مربوط به یخچال های ساید می باشد ( 89 سانتی متر ) مشکلی از این بابت برای خریداران وجود ندارد . اما توصیه میشود در صورت امکان از ابعاد 110*210 استفاده نمایند .

سفارش درب ضد سرقت خودمان را چند روزه تحویل میگیریم ؟

در درب خان ، درب های پر طرفدار و پر فروش به صورت دپو آماده تحویل هستند . اما به صورت کلی مدت زمان تحویل درب ضد سرقت تا 20 روز کاری می باشد . لذا مشتریان عزیز درب خان مدت زمان مذکور را در نظر بگیرند تا دچار مشکل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *