کفشور خطی یا گاتر چیست ؟

Drainline6 510x510 1

در این مطلب به توضیح کفشور خطی یا گاتر و انواع آن میپردازیم .

کفشور خطی یا گاتر چیست؟

کفشور به درپوش ورودی آب هدر رفته به سمت لوله فاضلاب  گفته می شود .کفشورهای حمام در قدیم به صورت سایزهای 10*10 و یا 15*15 که معمولا برای ایجاد شیب لازم جهت خروج آب در تمام سطح زمین در وسط کف سرویس و یا در وسط کف حمام جاگذاری می شدند . جهت شیب دادن از هر 4 جهت کف سرویس نیاز بود از کاشی های سایز کوچک (20*20 و10*20و30*30) استفاده کنند . یکی از مشکلات بوجود آمده در این طراحی در نظر نگرفتن توالت فرنگی هست که قرار هست روی سطح شیبدار نصب شود و یا کابینت روشویی که روی سطح شیبدار قرار می گرفت . این یکی از مشکلاتی بود که شرکت های کفشور سازی برای حل آن به فکر تغییر طراحی افتادند.با پیشرفت صنعت شیرآلات دوش ، سایز سردوش ها از 10 سانتی متر تبدیل به 20 سانتی متر و بزرگتر و حتی تا 1 متر هم طراحی شده است . حجم مقدار آب استفاده شده در ثانیه چندین برابر قبل شده است . با این روند افزایش، دیگر یک کفشور کوچک سایز 10*10 قادر به تخلیه آب در زمان مناسب نمی باشد و همیشه مقدار زیادی آب درکف حمام باقی خواهد ماند.

طراحان سرویس های بهداشتی از وجود یک متریال در وسط سرویس ابراز نارضایتی می کردند و همیشه درخواست حذف این مورد در طراحی ها را داشتند.

با توجه به این مشکلات کارخانه ها به فکر طراحی جدید کفشور خطی افتادند با توجه به طول بلند آن می توان آن را جنب یک دیوار گذاشت و شیب را یکطرفه کرد . می توان از کفشور خطی سرامیک خور و یا سنگ خور استفاده کرد که در طراحی کفشور نامرئی به نظر آید . حجم تخلیه آب از 0.5 لیتر تا 2/1 لیتر در ثانیه در کفشورهای خطی می تواند انجام شود.

انواع کفشور خطی

کفشور خطی تمام استیل

این مدل کفشورها به صورت کامل از جنس استیل نگیر ساخته شده اند .کفشورهای خطی از دو قسمت عمده تشکیل شده اند . کانال کفشور که در زیر کف حمام نصب می شود و رویه کفشور خطی که نقش پوشش کانال و زیبایی و همسطح سازی با کف سرویس بهداشتی را دارند .

این مدل بهترین نوع کفشور خطی جهت استفاده در سرویس های بهداشتی است. در زیر به برخی مزیت های آن اشاره میشود : 

مزیت های آن

  • تمیزی بهتر و جرم ناپذیری
  • استحکام فشار بالاتر
  • یکنواخت بودن کلیه قسمت های کفشور

کفشور خطی نیمه استیل

این مدل کفشور خطی ترکیبی از استیل و پلاستیک می باشد . کانال کفشور که در زیر کف سرویس بهداشتی نصب میشود از جنس پلاستیک می باشد . رویه کفشور که در ظاهر دیده می شود از جنس استیل تشکیل شده است . این مدل کفشور ها به لحاظ قیمت به صرفه تر می باشند ولی نصب کردن آن مقدرای سخت تر می باشد .

کفشور خطی تمام پلاستیک

این مدل کفشورها در اطراف استخر ، موتورخانه ، رمپ پارکینگ استفاده می شود ولی استفاده از آنها در سرویس بهداشتی توصیه نمی شود . عرض و ضخامت این کفشور به علت استحکام بخشیدن لازم، بلندتر و بیشتر می باشد .

 

سایز کفشور خطی تمام استیل

طول سایزهای کفشور خطی می تواند بسیار متنوع در بازار باشد . معمولا برندهای مختلف با عرض ثابت کار می کنند و طول را از 30 سانت شروع می کنند و هر 10 سانت افزایش می دهد .محبوب ترین سایز های کفشورهای خطی از 60 سانتی متر الی 80 سانتیمتر می باشد . بنا به درخواست مصرف کننده می توان کفشور را به هر سایز ساخت . البته برای به صرفه بودن قیمت ، تعداد سفارش حائز اهمیت می باشد و عرض کفشورها معمولا بین 5 الی 10 سانتیمتر ساخته می شود.

Drainline 3

قیمت کفشور خطی تمام استیل

قیمت کفشور خطی رابطه مستقیم با طول کفشور دارد هر چقدر طولش بیشتر باشد قیمتش هم بیشتر می باشد .به طبع قیمت کفشور خطی تمام استیل از قیمت کفشور نیمه استیل و نیمه پلاستیک ارزان تر می باشد . استفاده از استیل نگیر 304 و یا 316 در قیمت تاثیر دارد.

 

مشخصات بهترین کفشور خطی تمام استیل

مهمترین شاخص های بهترین کفشور خطی

  • شیب داخل کانال کفشور
  • جوشکاری تمیز و ظریف در کنج ها و نداشتن هیچگونه برآمدگی ناشی از جوش
  • استفاده از جنس استینلیس استیل ضخیم و مقاوم در برابر آب
  • نصب راحت و آسان
  • قابلیت تنظیم ارتفاع

انواع کفشور خطی تمام استیل

کفشور خطی تمام استیل سرامیک خور

به این مدل کفشورها،کفشور نامرئی نیز گفته می شود . رویه کفشور به صورت ناودان چهارطرفه  ساخته شده که می بایست از سرامیک بکار رفته در کف سرویس بهداشتی بریده شود و داخل رویه کفشور با چسب چسبانده شود . ظاهر بسیار زیبایی به شما می دهد ولی برش سرامیک داخل رویه توسط یک نصاب مجرب کاشی کار می بایست انجام گیرد.

کفشور خطی تمام استیل سنگ خور

به این مدل نیز کفشور نامرئی گفته می شود ولی با این تفاوت که به جای سرامیک از سنگ طبیعی در کف سرویس بهداشتی استفاده می شود . تفاوت اصلی این مدل با مدل سرامیک خور در استفاده از متریال با ضخامت بیشتر از 10 میلیمتر در کف می باشد .در این مدل می توان از ضخامت 5/1 الی 3 سانتیمتر از سنگ طبیعی روی کفشور استفاده کرد.

کفشور خطی تمام استیل با رویه دکوراتیو

در این مدل ظاهر رویه استیل دیده می شود . با استفاده از دستگاه های CNC سوراخ های متعددی را با اشکال مختلف بوجود می آورند و آب از درون این سوراخ ها به داخل کانال وارد می شود. تنوع در این مدل بالا می باشد . نصب بسیار راحت می باشد.

کفشور خطی تمام استیل با قابلیت برش طولی

این کفشور یا گاتر جدیدترین مدل طراحی کفشور خطی می باشد که در مرکز کفشور سوراخ ورود آب به داخل کانال می باشد . کانال کفشور فقط در محدوده بین30 الی 40 سانتیمتری وسط کفشور قرار گرفته ولی رویه کفشور طول بلندتری نسب به کانال دارد و به شکل v طراحی شده و شیب دو طرفه به سمت مرکز کانال دارد . ضخامت رویه در مقایسه با مدل های دیگر کفشور بیشتر است . می توان از انتهای دو جهت کفشور به اندازه دلخواه بریده شود . این مدل برای سازگاری کامل بین کفشور و محیط دوش سرویس بهداشتی بسیار مناسب است

منبع : سایت گاتر خان

gutterkhaan.com

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *