نقش جهان اصفهان در اندیشه شهریار

اگر روزی خواستیم سری به میدان نقش جهان اصفهان بزنیم و دلمان برای این نمای دیدنی تنگ شد و شرایط سفر به اصفهان مهیا نبود نگران نباشید. کمی دورتر از پایتخت می‌توان نقش جهانی دیگر را به نظاره نشست. می‌توان با جرات بازار بزرگ اندیشه را نمونه‌ ای از نقش جهان اصفهان دانست.

ایده طراحی هسته اصلی بازار نقش جهان اندیشه بر اساس الگوی شهرسازی ایرانی-اسلامی در نظر گرفته شده که اساساَ در مرکز شهرها، میدان، بازار و فضاهای فرهنگی مذهبی قرار دارد و سعی بر آن شده که در پروژه مذکور این ویژگی‌ ها لحاظ شود. به گفته محمد آیینی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه طراحی اصلی این مجموعه بی نظیر گردشگری توسط “فریبرز جبارنیا” انجام شده است اما در مراحل بعدی طراحان و معمارانی از استان‌ ها‌ی یزد و اصفهان مشاوره داده‌اند.

نقطه شروع ساخت و ساز بازار سرمایه‌گذاری نقش جهان اندیشه ۱۳ اسفند ۸۹ است و از تیر سال ۹۰ کار ساخت و ساز اندیشه در زمینی با زیربنای ۱۱۵ هزار متربع آغاز شد و در مدت سه سال کار احداث این بنای عظیم به اتمام رسید.

بازار بزرگ ایرانی اسلامی شهر اندیشه چون نگینی در غرب تهران می درخشد

در رابطه با این بازار در اندیشه باید بگوییم که این بازار دارای هزار و دویست و هفتاد و یک واحد تجاری می باشد و در داخل آن سالن های چند منظوره، زورخانه و گودال باغچه نیز طراحی گشته است. از دیگر مواردی که در رابطه با این بازار لازم به ذکر می باشد این است که بازار ایرانی اسلامی شهر اندیشه به این علت که یک پروژه بزرگ و فرا منطقه ای می باشد، دارای امتیاز و جایگاه خاصی است. این بنا دارای یک مسجد نیز می باشد که سلمان فارسی نام دارد و این مسجد می تواند در حکم مصلی شهر واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *