درب ضد سرقت cnc دارای طرح‌های گوناگون و زیادی می باشد ولی اغلب روی چوب به کار می‌روند. چوب متریال ویژه ای است که به ما امکان طراحی و برجسته کاری می‌دهد. به همین علت در تولید درب‌های CNC از چوب استفاده می‌شود.

درب های ضد سرقت cnc

همچنین باید توجه کنیم که برای اجرای این گونه طرح‌ها می‌بایست به دنبال چوب‌هایی با ضخامت کافی باشیم. برای مثال روی درب‌های که پنل آن ها چندان ضخیم نیست نمی‌توان طرح‌های برجسته کار کرد. متداول‌ترین مدل درب‌های CNC از کلاف چوبی ساخته شده‌اند و سپس با روکشی از جنس MDF روی آن ها پوشیده می‌شود.

روکش درب ضد سرقت CNC

به کار بردن روکش چوب روی بدنه دری ضد سرقت CNC چه فوایدی دارد؟ 

متاسفانه تولید درب با روکش چوب می‌تواند مزایای زیادی به دنبال داشته باشد. یک درب ضد سرقت تولید شده با روکش چوب در مقایسه با درب CNC فلزی زیبایی بیشتری دارد. به طور کلی روکش‌های چوبی حس شادابی و تازگی بیشتری به طراحی داخلی ساختمان می‌دهند و باعث می‌شوند ببیننده حس کند تمام بدنه چوبی است. از طرف دیگر برای تهیه یک درب تمام چوب شما باید هزینه بسیار زیادتری نسبت به قیمت درب ضد سرقت CNC روکش چوب بپردازید.

نیمه لوکس - سوپر لوزی سی ان سی (2)
نیمه لوکس – سوپر لوزی سی ان سی (2)

ازین رو افزون بر جذابیت بیشتر ، قیمت مناسب‌تر نسبت به برخی مدل‌ها یکی از نکات مثبت استفاده از درب ضد سرقت CNC با روکش چوب است. با وجود این مزایا برخی از موارد هم وجود دارد که از آن ها به عنوان معایب درب CNC روکش چوب اشاره می‌شود. برای مثال اگر روکش با روش استاندارد و به روشی صحیح ساخته نشده باشد ممکن است ثبات رنگی کمی داشته و در صورت تماس با عوامل آسیب زننده دچار خش شود. اگرچه این مشکل را با رنگ‌آمیزی مجدد می‌توان حل کرد.

قیمت درب CNC فلزی

همانگونه که ذکر کردیم درب‌های ضد سرقت به صورت چوبی و فلزی موجود هستند. در اغلب درب‌های ضد سرقت از چوب طبیعی مانند چوب گردو، چوب راش و چوب بلوط بهره گیری می‌شود و معمولا این نوع چوب‌ها قیمت بیشتری در مقایسه با فلز دارند‌. بنابراین درب‌های ضد سرقت فلزی نسبت به درب‌های ضد سرقت چوبی هزینه کمتری و مناسب‌تری دارند.

اگر قصد تهیه یک درب CNC فلزی دارید می‌توانید برای زیبایی بیشتر رنگ مناسب برای آن انتخاب کنید تا علاوه بر زیبایی از خوردگی و هوازدگی فلز نیز جلوگیری شود. گزینش رنگ سازگار با فلز ویژگی دیگری است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. 

درب ضد سرقت CNC یا درب برجسته؟ 

یکی از شباهت‌های درب‌های ضد سرقت CNC با درب‌های برجسته مربوط به طرح‌دار بودن آن ها است؛ بنابراین هردو از نظر ظاهر زیبایی هستند. طرح‌های CNC توسط دستگاه‌های پیشرفته و در زمان کمتر اما طرح‌هایی که بر روی درب‌های ضد سرقت کلاسیک یا برجسته شکل می‌گیرند ، توسط استادان متخصص و نجاران ماهر و به صورت دستی هستند نیاز به زمان بیشتری دارند.

به همین علت درب‌های ضد سرقت کلاسیک یا برجسته در گروه درب‌های ضد سرقت مدرن و به روز قرار می‌گیرند و قیمت آن ها نسبت به درب ضد سرقت CNC زیادتر است. از جهت دیگر درب‌های ضد سرقت CNC به وسیله دستگاه‌ها حکاکی می‌شوند و شما می‌توانید طبق سلیقه خود انواع مختلف طرح‌ها را روی آن حک کنید. همچنین این درب‌ها به علت ساخت آسانی که دارند با قیمت مناسب‌تری هم در بازار موجود هستند. 

نیمه لوکس - سوپر لوزی سی ان سی (1)
نیمه لوکس – سوپر لوزی سی ان سی (1)

اندازه و ابعاد درب CNC

این در‌ب‌ها با اندازه‌های گوناگون در بازار وجود دارند و به عبارت دیگر اگر شما خواهان درب‌های داخلی ای هستید که از اندازه‌های استاندارد پیروی نکند به راحتی ‌می‌توانید از سایز‌های غیر رایج و سفارشی استفاده کنید. این در‌ب‌ها در مدت زمان کمی برای شما ساخته و نصب می‌شود. برای تهیه این درب‌ها کمتر از یک هفته کاری نیاز است و نصب آن ها نیز یک روز کاری زمان می‌برد. البته درب CNC با سایز سفارشی به علت اینکه باید از اول ساخته شود زمان بیشتری نیاز دارد. 

کاربرد درب ضد سرقت CNC 

با توجه به آمار به دست آمده بخش گسترده‌ ای از سرقت‌ها شامل سرقت از منازل و آپارتمان‌های مسکونی است. با توجه به اینکه درب ضد سرقت CNC امنیت بسیار بالایی دارد مناسب‌ترین انتخاب برای ساختمان‌های مسکونی است. درب‌های ضد سرقت می‌توان برای قسمت‌های متفاوت آپارتمان مانند درب ورودی و حتی درب‌های لابی داخلی به کارد برد. 

ویلا ها به دلیل اینکه کمتر در طول سال مورد استفاده قرار می گیرند نیاز به استفاده از درب های ضد سرقت مناسب دارند. در حال حاضر برای درب های خارجی و داخلی اکثر ویلاها از درب های ضد سرقت سی ان سی اصل بهره گرفته می شود. با بکارگیری درب های ضد سرقت سی ان سی در بخش های داخلی و خارجی ویلا می توان ضریب امنیتی ویلا را تا حد زیادی بالا برد.

از دیگر ساختمان هایی که در معرض خطر سرقت و دستبرد قرار دارند می توان به ساختمان ها و مجتمع های اداری و تجاری اشاره کرد. درب ضد سرقت سی ان سی بهترین گزینه برای درب های ورودی ساختمان های اداری و تجاری محسوب می شود.

درب ضد سرقت cnc

در پایان:

این درب با خطوط ظریف و نقش های ریز با استفاده از دستگاه CNC  ساخته می شود. قفل این درب معمولا از نوع چند زبانه بوده و از امنیت بالایی برخوردار است. یکی دیگر از دلایل امنیت بالای این نوع درب ها، وجود فلز در لایه ی میانی درب ضد سرقت بوده که در برابر هر نوع فشار و ضربه ای مقاوم است.

درب ضد سرقت سی ان سی در برابر حرارت، صدا و سرما عایق بوده و به دلیل استفاده از قفل های چند زبانه و دیجیتالی با قابلیت رمز و اثر انگشت امنیت و آسایش محل کار و سکونت شما را تضمین می کند.